شناسهٔ خبر: 30019949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه علمیه خواهران در گرگان برپا شد

حوزه/ پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب با شعار «هر مدرسه یک بوستان کتاب»، به مدت یک هفته در مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان، پذیرای بازدیدکنندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، خانم مریم رضایی از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه های علمیه خواهران در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان خبر داد و گفت: پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب با شعار «هر مدرسه یک بوستان کتاب» به مدت یک هفته به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی افتتاح شد.

وی، دسترسی سریع و آسان طلاب به کتاب های مفید و لازم را از اهداف برگزای نمایشگاه عنوان کرد و افزود: تلاش شده تا کتب و آثار مطلوب با تخفیف مناسب به طلاب، اساتید و عموم بازدید کنندگان ارائه گردد.

رضایی با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 جلد کتاب در موضوعات مختلف در معرض بازدید و خرید علاقمندان با تخفیف 40 درصد قرار گرفت.

همچنین، در روز افتتاحیه «حجت الاسلام طاهری» با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در سیره معصومین(ع)  گفت: با گسترش فضای مجازی و دسترسی سریع به اطلاعات، سرانه مطالعه جامعه کاهش یافته است.

وی با بیان این که طلبه به عنوان فرد فرهنگی و فرهیخته جامعه باید پرچمدار امر مطالعه و کتاب در جامعه باشد، تاکید کرد: در مساله توجه جامعه به امر کتاب و کتابخوانی، جهت دهی مناسب برای مطالعه امر ضروری و لازم به نظر می رسد.

کارشناس فرهنگی، معرفی کتاب های تاثیر گذار و لازم را از راه کارهای ترویج مطالعه و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب به صورت رایگان یا با هزینه کم برای افزایش سرانه مطالعه جامعه، راهکاری مناسب است.

نظر شما