شناسهٔ خبر: 30019378 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش شدید باران آذربایجان شرقی را فرا می گیرد

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با فعالیت سامانه بارشی زودگذر از امروز بارش شدید باران این استان را فرا می گیرد.

صاحب‌خبر -

محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی این سامانه تا فردا ( سه شنبه) فعال خواهد بود، افزود: فعالیت این سامانه در برخی نواحی به ویژه جنوبی استان موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در نواحی سردسیر و مرتفع استان، احتمال مه گرفتگی، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد خودروها در جاده های مواصلاتی و گردنه های برف گیر وجود دارد.
اشجعی توصیه کرد، اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی به عمل آید.
وی گفت: هم اکنون بستان آباد با 5 درجه بالای صفر و سراب با 4 درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین های استان بوده و دمای کنونی تبریز 2 درجه بالای صفر است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518

نظر شما