شناسهٔ خبر: 30019144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتضاحی که ترامپ به بار آورده بدتر از رسوایی واترگیت است

سی‌ان‌ان در میزگردی با حضور کارشناسان مسائل سیاسی به بررسی موضوع افزایش فشار‌ها بر رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

صاحب‌خبر -

افتضاحی که ترامپ به بار آورده بدتر از رسوایی واترگیت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در میزگردی با حضور کارشناسان مسائل سیاسی به بررسی موضوع افزایش فشارها بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش این شبکه تلویزیونی, در ابتدای این میزگرد مت لوئیس، ستون‌نویس نشریه دیلی بیست در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: شما در جایی اعلام کرده‌اید که محافظه‌کاران باید خود را آماده احتمالات درباره اینکه تحقیقات بازرس مولر منجر به کشف اطلاعاتی آسیب زننده و جنایی در رابطه با رئیس‌جمهور شود, کنند. شما گفته‌اید که محافظه‌کاران باید آماده این احتمال باشند. چرا شما معتقدید که محافظه‌کاران باید آماده این موضوع باشند، گفت: به این موضوع توجه داشته باشید که لیبرال‌ها هم باید آماده این احتمالات باشند. شاید دونالد ترامپ تبرئه نشود، اما او همانند نیکسون ساقط نخواهد شد. افراد نباید در حال حاضر قضاوت زودهنگام داشته باشند. شاید رسانه‌های محافظه‌کار بگویند اقدامات مولر در جهت بد نام کردن ترامپ است، اما اینگونه نیست. باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه تحقیقات چگونه خواهد بود. هنوز معلوم نیست زمانی که نتایج تحقیقات مولر منتشر شود شاهد چه تحولات شگرفی باشیم. به نظرم محافظه‌کاران باید آماده هرگونه احتمالی باشند. آنها باید به نتایج این تحقیقات و مشروعیت آن احترام بگذارند. اگر شما بگویید این تحقیقات تنها برای بدنام کردن ترامپ و کاخ سفید است شما قضاوت زودهنگامی داشته‌اید. شما نباید با آبروی خود بازی کنید.

در ادامه این کنفرانس خبری ویل بانچ، ستون‌نویس نشریه نشنال در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: شما در جایی گفته‌اید که پس‌لرزه‌های این تحقیقات از پیش خود را نشان داده است. شما می دانید با توجه به وضعیت کنونی باید انتظار برکناری یک رئیس جمهور دیگر را داشته باشیم, گفت: قطعا اینگونه است. در چند هفته گذشته شما به خوبی این موضوع را می‌توانید در سر خط خبرهای شبکه‌های تلویزیونی مختلف به خوبی مشاهده کنید. آنها حتی منتظر نتیجه دادگاه کوهن و منافورت نمانده‌اند و نظرات خود را بیان کرده‌اند. آنها منتظر تحولات جدید هم نمانده‌اند. به نظرم همه منتظر یک خبر مهم و یک تحول بزرگ هستند. به نظرم آنها موضوعی را تایید می‌کنند که ما پیشتر پیش بینی کرده‌ایم و از آن آگاه بوده ایم. به نظرم دولت ترامپ و برخی از رسانه ها این سوال را مطرح کرده‌اند که تحقیقات مولر تا چه اندازه می تواند موثر و سبب ایجاد تحولات شود؟ در دو سال گذشته بسیاری از مسائل درباره دولت ترامپ به دادگاه کشیده شده‌اند. سی ان ان گزارش داده است که پانزده نفر از مقامات ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با پانزده نفر از مقامات روس دیدار داشته‌اند. ما شواهد محکمی درباره تبانی با روس ها در موضوع انتخابات در اختیار داریم. ما شاهد آن بوده‌ایم که ترامپ وعده کاهش تحریم های روسیه را داده است. تحقیقات درباره مسائل مرتبط با برج ترامپ در مسکو ادامه دارد. به نظرم شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند که افتضاح ترامپ بدتر از رسوایی واترگیت است.

           بیشتر بخوانید:

در ادامه جو آن والش، خبرنگار امور داخلی آمریکا در شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: به نظر می رسد که قطعات این پازل در حال کامل شدن هستند, آیا به نظر شما رسانه ها درباره گفتن وضعیت کنونی و اینکه ما در کجا قرار داریم و ترسیم وضعیت بد موجود, اهمال می‌کنند, گفت: به نظرم نوعی اهمال هم مشاهده می شود. ما شاهد تغییرات زیادی در چند هفته اخیر بوده ایم. ظرفیت های زیادی برای کسب اطلاعات وجود دارد و ما اطلاعات قابل توجهی کسب کرده ایم. البته من با ویل بانچ موافق نیستم که ما به زودی می توانیم شاهد یک خبر مهم باشیم. ما شاهد یک خبر مهم نخواهیم بود اما اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران و گویندگان شبکه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت که آنها به راحتی اعلام خواهند کرد که ما شاهد جرایمی هستیم. ما با چالش‌هایی از جناح های چپ و راست در حرفه خود روبرو هستیم. تمامی بخش های زندگی این مرد (ترامپ) تحت بررسی دقیق و تحقیقات قرار دارد. سی و سه اتهام ضد وی وجود دارد و همانطور که می دانید پانزده نفر از افراد ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با روس ها دیدار کرده‌اند.

در ادامه این میزگرد مت لوئیس، ستون‌نویس نشریه دیلی بیست گفت: به نظرم این یک افتضاح واقعی است و محافظه‌کاران باید آن را جدی بگیرند. آنها باید آماده هر احتمالی باشند. شاید محافظه‌کاران بگویند که اقتصاد ما در وضعیت خوبی است و مبارزه با داعش خوب پیش می رود، اما شما تنها به موضوع تحقیقات مولر درباره این رسوایی ها تمرکز کرده‌اید. رسانه های لیبرال از دونالد ترامپ به روشی یک طرفانه حمایت می کنند، اما به این حقیقت توجه ندارند که وی به رسانه ها حمله می کند و تلاش می کند که آنها را دشمن مردم جلوه دهد.

در ادامه جو آن والش، خبرنگار امور داخلی آمریکا در شبکه سی ان ان گفت: موضوع فساد به پیش از زمانیکه این مرد( ترامپ) به قدرت رسیده است, باز می گردد. او هم اکنون در حال بهره برداری از قدرت خود است. ما خبرهایی درباره افزایش نرخ اشتغال آفرینی می شنویم و امیدواریم که این وضعیت بهتر شود. ما خبرهای خوب می شنویم و خبرهای بد هم می شنویم. اما خبر بد این است که رئیس جمهور ما یک مرد کاملا فاسد است.

در ادامه این کنفرانس خبری ویل بانچ، ستون نویس نشریه نشنال گفت: زمانی که من پانزده ساله بودم موضوع واترگیت در سال هزار و نهصد و هفتاد وسه پیش آمد. ما در آن زمان شاهد بودیم که مردم خبرها را از سه شبکه دریافت می کردند. آنها جلسات مربوط به واترگیت را دنبال می کردند. همه این جلسات را دیدند. اما حالا ما شاهد آن هستیم که سی درصد مردم کشور خبرهای خود را از منابع محافظه کار دریافت می کنند. آنها یک روایت کاملا متفاوت را نسبت به دیگر رسانه ها به خورد مردم می دهند. این مایه شرمساری است. به نظرم باید تحقیقات بیشتری درباره آنچه که در دولت ترامپ روی می دهد, انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما