شناسهٔ خبر: 30019000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا- ظریف:تحریم‌ها هرگز موثر نبوده اند،قطر از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد، آمریکا:برای ادامه مبارزه با داعش در عراق می مانیم، ماهاتیرمحمد:استرالیا حق تقسیم بیت المقدس را ندارد و نتانیاهو:در مرحله عادی سازی روابط با کشورهای عربی قرار داریم ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری تاکید کرد که تحریم های امریکا علیه مردم ایران هرگز موثر نبوده اند.

تهران-«مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان روز یکشنبه از موافقت هیات دولت با واگذاری شرکت های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس خبر داد.

تهران-معاون قوه قضاییه حبس زدایی را یکی از اهداف راهبردی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: حبس زدایی یکی از سیاست های کلیدی برنامه درحال پیگیری «معماری نوین و رو به تحول دستگاه قضایی» است.

تهران-رئیس کل دادگستری استان تهران از تایید حکم های صادره درباره اسفندیار رحیم مشایی خبر داد و گفت: رای تایید شده قطعی است.

اخبار خارجی
*********
تهران-یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی یکشنبه شب تصویب دو قطعنامه در مجلس سنای آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد.

تهران-کمیته قانون گذاری پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طرح قانونی را تصویب کرد که براساس آن خانواده مبارزان فلسطینی که در کرانه باختری دست به عملیات علیه صهیونیست ها می زنند از مکان زندگیشان اخراج می شوند.

تهران-«شیخ محمدبن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر از تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات عربستان و امارات در خاورمیانه انتقاد کرد.

تهران-«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه یکشنبه شب در دیدار با «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی در دمشق گفت: تلاش کشورهای دوست از جمله ایران و روسیه برای توقف دخالت کشورهای غربی در روند سیاسی سوریه مهم است.

تهران-بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی تاکید کرد.

تهران-«سعد الکعبی» مدیر اجرایی شرکت «قطر پترولیوم» اعلام کرد: این شرکت قصد دارد طی سال های آینده 20 میلیارد دلار در حوزه انرژی آمریکا سرمایه گذاری کند.

بصره-'ایرج مسجدی' سفیر ایران در بغداد ابراز امیدواری کرد که حجم تبادل تجاری با عراق در سال های آتی به 20 میلیارد دلار برسد.

مسکو-سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به دلیل تلاش های بی بی سی برای انتشار اخبار جعلی درخصوص روسیه ، از این رسانه شکایت خواهد کرد.

بغداد-سخنگوی ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا گفت که داعش در عراق هنوز پایان نیافته و نیروهای این ائتلاف برای ازبین بردن آن به تلاش های خود ادامه می دهند.

پکن-پلیس ژاپن اعلام کرد: به دلیل انفجار در یک رستوران در شهر 'ساپورو' در شمال این کشور دستکم 42 تن زخمی شدند.

تهران-«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری از اداره پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) به دلیل حمله به دفتر محل کار «مایکل کوهن» وکیل سابقش، به شدت انتقاد کرد.

کوالالامپور-ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در واکنش به اعلام انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی به بیت المقدس غربی گفت: استرالیا حق تقسیم بیت المقدس را ندارد و هیچ کشوری نمی تواند قدس را متعلق به اسرائیل بداند.

تهران-«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در پی ادامه اعتراض موسوم به «جلیقه زردها» اظهار داشت که دولت اشتباهاتی مرتکب شده و به اندازه کافی به سخن مردم گوش نکرده است.

تهران-هزاران نفر از مردم مجارستان در چهارمین روز متوالی علیه اقدام دولت این کشور به منظور تغییر قوانین کار تظاهرات کردند.
شبک**1392

نظر شما