شناسهٔ خبر: 30018726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مهدیان: ارتقاء نشاط و امید اجتماعی از اولویت های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: از اولویت های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید، ارتقاء نشاط و امید اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، رضا مهدیان ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد، گفت : یکی از رویکردها و اولویت های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید، ارتقاء نشاط و امید اجتماعی است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی نهادینه شده است .

وی تصریح کرد : بین خشونت و نشاط اجتماعی رابطه عکس وجود دارد و هر قدر سطح نشاط در جامعه افزایش یابد، میزان خشونتکاهش می یابد .

مهدیان با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری در خصوص اهمیت فعالیت در راستای نشاط اجتماعی افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برنامه هایی را در این راستا در نظر گرفته است که برخی از آن ها مانند برپایی نمایشگاه کتاب، محفل انس با قرآن کریم، نمایشگاه های فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تقویت هویت فرهنگ قومی، ملی و .... از مهم ترین الگوهای نشاط اجتماعی این ادارهاست .

در این جلسه احمد خرم، معاون سیاسی فرماندار شاهرود با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای نشاط 15 طرح به اداره کل اجتماعی فرمانداری داده شده است، افزود : سه طرح از 15 طرح مصوب شده است که به زودی ابلاغ می شود که این طرح ها حالت جشنواره ای دارند و با کمک سمن ها و دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد .

وی بیان کرد : مرکز خانه امید در یکی از شهرک های کم برخوردار با همکاری تشکل مردم نهاد ندای سلامت ، هلال احمر و اموزش و پرورش بر پا کرده ایم که در آن خدمات رایگان مشاوره ای در سطح دانش آموزان، والدین و عموم مردم ارائه می دهند و مردم استقبال خوبی از این مرکز داشته اند .

خرم با بیان اینکه 12 مدرسه در پنج شهرک کم برخوردار به وسایل ورزشی مجهز شده اند، تصریح کرد : در دو هفته آینده بین این 12 مدرسه مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است .

همچنین معاون سیاسی فرماندار شاهرود از برگزاری جشنواره بومی و محلی با حضور دانش آموزان در یکی از شهرک های شاهرود در آینده نزدیک خبر داد .

 

نظر شما