شناسهٔ خبر: 30018147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

برندی که مسئله‌ساز شد

ناظران سیاسی و اقتصادی، اقدام کانادا در بازداشت مدیر مالی هوآوی به درخواست آمریکا را خشن‌ترین مرحله از جنگ تجاری میان چین و آمریکا ارزیابی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با اشاره به پیام‌های اقدام کانادا به درخواست آمریکا برای بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران نوشت: شرکت های غربی، شرکت چینی هوآوی را برای منافع خود در جهان خطرناک توصیف می‌کنند به خصوص آنکه غربی‌ها سازمان اطلاعات چین را مالک واقعی هوآوی می‌دانند.

به نوشته الشرق الاوسط، آمریکا معتقد است خطر هوآوی به دلیل گسترش فعالیت‌ها و قدرت نفوذش به شبکه های ارتباطی در جهان از نوع خطر جدی برای واشنگتن به حساب می آید. ناظران سیاسی و اقتصادی، اقدام کانادا در بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی شرکت بزرگ هوآوی به درخواست آمریکا را خشن‌ترین مرحله از جنگ تجاری میان چین و آمریکا ارزیابی کرده اند.

آمریکا خواهان بازداشت این مسئول شرکت هوآوی به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران شد. بر اساس این تحریم ها، فروش تجهیزات فناوری به ایران ممنوع است. انتخاب این فرد نیز از اهمیت نمادین زیادی برخوردار بوده زیرا وی دختر رئیس شرکت هوآوی است و رئیس این شرکت نیز ارتباط نزدیکی با مقامات بلند پایه چین دارد. این شرکت یکی از قدرتمندترین شرکت های چینی و از افتخارات این کشور در عرصه جهانی است. این شرکت در چهار ماه گذشته 52 میلیون عدد گوشی همراه در جهان فروخته است و یکصد و هشتاد هزار کارمند در سراسر جهان دارد. ارزش این شرکت در سال 2017 به بیش از 92 میلیارد دلار رسید. هوآوی بزرگترین شرکت در حوزه تولیدات فناوری و ابزارهای الکترونیکی و ساعت های هوشمند در چین است. هوآوی دومین شرکت بزرگ جهان پس از شرکت سامسونگ کره در تولید گوشی های همراه است. چین، هوآوی را موفق ترین شرکت خود می‌داند.

الشرق الاوسط افزود: شرکت های غربی، هوآوی را بزرگترین خطر برای خود می دانند چرا که این شرکت، پیشرو در استفاده از فناوری تولید نسل پنجم ارتباطات پیشرفته موسوم به SG است. این فناوری با کیفیت بالا، همه گوشی های همراه و تجهیزات مختلف را با استفاده از هوش مصنوعی بی سابقه به یکدیگر وصل می کند. شکی در این نیست که توانایی های این شرکت، خطری برای آمریکا به حساب می آید چرا که شرکت های این کشور ممکن است مجبور به خرید این فناوری از این شرکت چینی شوند. پس از تضعیف شرکت های آمریکایی نظیر موتورلا و سیسکو، شرکت های این کشور قادر به رقابت در عرصه فناوری با شرکت هوآوی نیستند و تنها دو شرکت فنلاندی نوکیا و اریکسون سوئد توان رقابت را با هوآوی دارند. برای مدتی است که دولت آمریکا اجازه نمی دهد این شرکت در مناقصات دولتی این کشور شرکت کند چرا که درباره مالکیت شرکت هوآوی شک و تردیدهایی دارد. آمریکا بر این باور است که سازمان اطلاعات نظامی چین، مالک واقعی این شرکت است و خطر هوآوی نیز به دلیل گسترش فعالیت هایش و قدرت نفوذ به شبکه های ارتباطی در جهان از نوع خطر جدی برای واشنگتن به حساب می آید.

الشرق الاوسط در پایان نوشت: غربی ها به شدت از شرکت هوآوی ترسیده اند و به دنبال مهار این شرکت هستند و آن را خطری برای امنیت ملی خود می دانند. میدان جنگ اقتصادی چین و آمریکا در پوشاک، خودرو و خوراک نیست بلکه در عالم فناوری و تکنولوژی و مشخصا تراشه های رایانه‌ای است و هوآوی نخستین گلوله را در این جنگ شلیک کرده است و نفس‌ها در سینه حبس شده و در انتظار پاسخ واقعی چین است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما