شناسهٔ خبر: 30018125 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصاویری کمتر دیده شده از خروج کپسول فضایی سایوز برای انتقال فضانوردان

خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از کپسول فضایی سایوز پس از شکست دورقبلی پرتاب، با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش درماه اکتبر عملیات اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از کپسول فضایی سایوز روسی به دلیل بروز خطا به شکست انجامید و فضانوردان مجبور به راه اندازی سیستم فرود اضطراری شدند تا از بروز فاجعه‌ای دیگر درصنعت فضانوردی جلوگیری شود.


پس از بررسی‌های فراوان مشکل شناسایی و دانشمندان روس آن را برطرف کردند. این‌بار خدمه‌ای جدید از فضانوردان شامل 2 مرد و یک زن از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با استفاده از کپسول فضایی سایوز (Soyuz MS-۱۱) به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شدند.

یکی از فضانوردان اعزامی از آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA مستقر درایستگاه فضایی بین المللی به نام الکساندر گرث (Alexander Gerst)، به فیلم برداری از لحظه خروج کپسول فضایی سایوز حامل خدمه جدید فضانوردان پرداخته است.


فضانوردان اعزامی درکپسول فضایی، آن مک کلین، دیوید سنت ژاک و اولگ کُونونِنکو هستند.

اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی زودتر از موعد مقرر انجام شد به دلیل ناکامی درپرتاب دور قبل که درماه اکتبر روی داده بود.

خدمه جدید با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی پیوسته‌اند و اکنون آماده انجام ماموریت‌های پژوهشی خود درفضا هستند.


به طور متوسط خروج کپسول فضایی از جو کره زمین تنها ۶ دقیقه و رسیدن آن به ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

ایستگاه فضایی بین المللی ISS آزمایشگاهی علمی و مهندسی است که در مداری به فاصله ۴۰۰ کیلومتری از کره زمین به دور آن می‌چرخد، این سازه گرانقیمت‌ترین دست ساخته بشر تا کنون با هزینه ساخت تقریبی افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار است.


محققان در ایستگاه فضایی به انجام پژوهش‌های علمی در حوزه‌های سلامت، پزشکی، علوم انسانی، علوم فیزیک، نجوم و هواشناسی می‌پردازند.


ناسا، آژانس فضای آمریکا، سالانه بودجه‌ای افزون بر ۳ میلیارد دلار صرف انجام پژوهش‌های علمی در ایستگاه فضایی بین المللی درفضا می‌کند.


به گفته کارشناسان ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی پس از سال ۲۰۲۴ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا بازه مفید فعالیت ایستگاه در آن زمان به اتمام می‌رسد و اکنون دانشمندان در کشور‌های مختلف جهان درحال توسعه طرح‌های جایگزین برای ایستگاه فضایی بین المللی ازجمله ساخت پایگاه قمری در مدار کره ماه و مواردی از این دست هستند.

با ورود خدمه جدید به ایستگاه فضایی بین المللی، تیم کنونی با تحویل ماموریت خود به آن‌ها دربازه زمانی مشخص شده به زمین باز می‌گردند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

کپسول فضایی سایوز فضانوردان جدید را به ایستگاه فضایی انتقال داد

نظر شما