شناسهٔ خبر: 30017949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگي کامل قطر برای میزبانی جام جهانی 2022

قطر به عنوان میزبان جام جهانی سال 2022 فوتبال، به سرعت آماده برگزاری این رویداد مهم ورزشی می شود.

صاحب‌خبر -
­
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه روسیا الیوم، قطر به عنوان میزبان جام جهانی سال 2022 فوتبال، به سرعت آماده برگزاری این رویداد مهم ورزشی می شود.
فرهنگ عربی، هنرهای قطری و میراث اسلامی در معماری آخرین ورزشگاه ویژه جام جهانی یعنی استادیوم «لوسیل» که در نوع خود بزرگترین، و بروزترین ورزشگاه قطر به شمار می رود، به کار گرفته شده است.
در طراحی ورزشگاه «لوسیل» میراث فرهنگی عربی و قطری به کار گرفته شده و متناسب با معیارهای بین المللی طراحی شده است این طرح در زمره فعالیت های قطر به سوی پیشرفت قرار دارد.
ورزشگاه «لوسیل» هشتمین ورزشگاهی است که قرار است میزبان جام جهانی فوتبال 2022 قطر باشد. امروز پس از گذشت 8 سال از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 فوتبال، آمادگی قطر برای برگزاری این رویداد مهم به خوبی نمایان است.
"ژاوی" بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا و بازیکن فعلی تیم السد قطر در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: من معتقدم قطر برای این رویداد مهم تاریخی آماده می شود و به نظر من همه از میزبانی قطر حیرت زده خواهند شد. بی نظیرترین ورزشگاه ها در قطر در حال ساخت است.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مراحل آماده سازی ورزشگاه های قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 با سرعت پیش می رود و مقامات قطری تاکید می کنند که دو سال قبل از آغاز جام جهانی این کشور به طور کامل برای میزبانی این رویداد مهم ورزشی آماده خواهد بود.
<div id="video-display-embed-code_2953674" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2304066/2953674?width=340&height=240"></script></div>
مدیر اجرایی طرح ورزشگاه «لوسیل» گفت: ما حدود 80 هزار صندلی را کار گذاشتیم. ورزشگاه لوسیل میزبان دیدار افتتاحیه و فینال رقابت های جام جهانی 2022 قطر و میزبان برخی از دیدارهای گروهی و حذفی خواهد بود. در جام جهانی 2022 بین 7 تا 9 مسابقه در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.
مجریان طرح ورزشگاه لوسیل تاکید می کنند که ساخت این ورزشگاه پس از رقابت های جام جهانی میراث گرانبهایی برای این منطقه خواهد بود. به طوری که بعد از جام جهانی در کنار این ورزشگاه زمینه برا ی فعالیت های خدماتی مختلف از جمله فعالیت های تجاری، آموزشی و پزشکی نیز فراهم خواهد شد.
گزارشگر روسیا الیوم در پایان افزود: حدود 4 سال دیگر بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ کشورهای عربی در این مکان برگزار خواهد شد. این ورزشگاه پذیرای بیش از 80 هزار تماشاگر بازی های مختلف جام جهانی 2022 خواهد بود که بارزترین این بازی ها، دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود.

نظر شما