شناسهٔ خبر: 30017271 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

54 درصد بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان
 محقق شده است

گروه شهرستانها: مسئول امور مالی و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۴ درصد بودجه شهرداری اصفهان طی هشت ماهه امسال محقق شده است. امیراحمد زندآور در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آخرین وضعیت تحقق بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی هشت ماه امسال یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان و معادل ۵۴ درصد از بودجه امسال شهرداری اصفهان محقق شده است. وی با بیان اینکه وصولی بودجه سال جاری شهرداری اصفهان در بازه زمانی هشت ماهه ۸۱ درصد بوده است، افزود: سهم مناطق از درآمد شهرداری اصفهان ۸۵۹ میلیارد تومان و سهم شهرداری مرکزی نیز ۷۵۹ میلیارد تومان بوده است. مسئول امور مالی و خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ۲۱۴ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری اصفهان از محل اسناد وصول شده شهرداری، ۹۰۴ میلیارد تومان از محل دریافت عوارض از شهروندان و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت بوده است. وی با بیان اینکه درآمد هشت ماهه سال ۹۷ شهرداری در مجموع عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، درآمد موسسات انتفاعی، کمک های اهدایی دولت و سایر منابع بوده است. زندآور با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۱ میلیارد تومان از ۱۹۷ میلیارد تومان هزینه‌های پرسنلی شهرداری اصفهان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین از ۲۹۱ میلیارد تومان بودجه اداری شهرداری اصفهان ۱۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است. وی هزینه‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته شده برای شهرداری اصفهان را نیز ۲۵۷ میلیارد تومان  اعلام کرد و گفت: تا کنون ۱۳۸ میلیارد تومان از این هزینه پرداخت شده است.
مسئول امور مالی و خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین هزینه‌های انتقالی شهرداری اصفهان را ۴۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۱۸ میلیارد تومان از این اعتبار هزینه شده است. وی در خصوص رتبه بندی درآمد و بودجه شهرداری و رتبه‌بندی بر اساس درصد وصول در مناطق نواحی مختلف شهرداری اصفهان گفت: منطقه شش با ۱۱۵ درصد تحقق بودجه در رتبه نخست و منطقه هفت با ۲۲ درصد تحقق بودجه در رتبه آخر بوده است.
زندآور با بیان اینکه اعتبارات جاری شهرداری اصفهان طی امسال ۹۴۶ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: تا کنون ۳۷۲ میلیارد تومان از این بودجه هزینه شده است. وی ادامه داد: امسال اعتبارات عمرانی شهرداری اصفهان دو هزار و پنج میلیارد تومان تعیین شده است که تا کنون ۱۸۸ میلیارد تومان از این بودجه مصوب شده است.

با هدف ارتقای کیفی آب آشامیدنی شهروندان و مشترکین مخازن ذخیره ای نسیم شهر شستشو می‌شود 

گروه شهرستانها: طی آذر ماه جاری و مطابق برنامه سالیانه عملیات شستشوی ادواری سه باب از مخازن ذخیره‌ای نسیم شهر انجام و به اتمام رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران مدیر امور آبفای نسیم شهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای برنامه‌های سالیانه و زمانبندی شده مبنی بر شستشوی مخازن و خارج سازی املاح و ماسه‌های ته نشین شده، و پیرو دستورالعمل صادره از سوی معاونت محترم نظارت بر بهره‌برداری موضوع شستشوی مخازن ذخیره‌ای این شهر و شهرک‌های تابعه در دستور کار قرار گرفته و از اوایل آذر ماه جاری در حال انجام می‌باشد. وحید مبین ضمن تشریح عملیات مذکور یادآور شد: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی شهروندان و مشترکین محترم در نسیم شهر و شهرک‌های تابعه این شهر از طریق آب استحصالی از چاه‌ها تامین و توزیع می‌گردد. و بلحاظ ماسه دهی اغلب چاه‌ها که موجب ته نشینی ماسه و رسوبات در مخازن و ایجاد مشکلات در خطوط و شبکه‌های آبرسانی و همچنین کیفیت آب شرب می‌گردد، علیهذا در همین خصوص طی آذر ماه جاری مخازن ذخیره‌ای در نسیم شهر، همدانک و اورین جمعا با ظرفیت 12 هزار و چهار صد متر مکعب پس از خارج سازی املاح و ماسه‌های ته نشین شده با آب ژاول و کلر شستشو گردیده و مجدداً آبگیری و در مدار توزیع قرار گرفت.  مهندس مبین یادآور شد: در همین خصوص و به منظور ارتقاء بهره‌وری علاوه بر شستشوی مخازن مذکور بازدید و به روز رسانی و تعمیر و بهسازی تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده در مخزن و همچنین درز گیری و نشت یابی مخازن مذکور انجام و آب بندی شده و پس از تعمیر و تعویض لوازم و تجهیزات معیوب، مجدد مخازن مذکور در مدار توزیع قرار گرفته و آب شرب شهروندان و مشترکین محترم با کمیت و کیفیت مطلوب و مطابق استاندارد لازم تامین و توزیع می‌گردد. مدیر امور آبفای نسیم شهر یادآور شد: عملیات شستشوی یک باب مخزن با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در نسیم شهر باقی مانده است . که مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته حداکثر تا اوایل دی ماه انجام خواهد شد.

افزایش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات
 در جاده‌های استان اصفهان

گروه شهرستانها - عصمت صادقیان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  گفت:  تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان اصفهان 18 درصد افزایش داشته است. مهدی خضری در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت روز حمل ونقل برگزار شد، بیان داشت: افزایش هفت درصدی تردد ناوگان در محور‌های مواصلاتی استان ناشی از استفاده بیشتر مردم از خودروهای شخصی است. وی افزود: ۱۰۸ دوربین ثبت تخلفات در شهر اصفهان وجود دارد و  ۵۹ دوربین دیگر در حال نصب است که در بحث نظارتی کمک کننده است، سامانه‌های تردد شمار در سال ۹۶، ۲۷۰ میلیون تردد ناوگان در محورهای مواصلاتی استان و در ۸ ماه سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیون تردد در این محور ثبت شده که می‌توان گفت از جمله اقدامات مناسب ایمنی و ایمن سازی جاده بوده است. خضری  از افزایش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: باید برای رانندگی صحیح در شهر فرهنگ سازی انجام شود و به مردم هشدار داد که اگر در شهر به خوبی رانندگی کنند، می‌توانند در جاده‌ها نیز از سرعت و نکات ایمنی رانندگی به خوبی بهره برده و میزان تلفات را کاهش دهند. مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت: به طور کلی ۸۴ درصد از راکبان موتور سوار و ترک نشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل ۱۴ درصد متوفیان برون شهری، راکبان موتور سیکلت هستند که علت اصلی مرگ آنها ضربه به سر است. خضری گفت: 78 درصد از رانندگان در جاده‌های برون شهری با تلفن همراه خود صحبت و 42 درصد نیز از قابلیت‌های متنی موبایل به ویژه در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این موضوع بسیار نگران کننده است، زیرا بسیاری از حادثه‌ها به دلیل استفاده از این وسیله در حین رانندگی رخ می‌دهد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان بهترین ناوگان عمومی بین جاده‌ای را دارد، اعلام کرد:  ظرفیت اشغال صندلی‌های ناوگان عمومی بین جاده‌ای تقریبا ۱۳ نفر است و باید در این زمینه تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی انجام شود.

کسب رتبه نخست کشوری درجایگزینی گاز طبیعی 
به جای سوخت مایع توسط منطقه قزوین 

گروه شهرستانها: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین در راستای صرفه جویی و کاهش مصرف سوختهای مایع فسیلی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است که نتیجه عملی آن کمک شایان توجهی به اقتصاد ملی و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش آلودگی‌های محیط زیستی بوده است. بنابر گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین، مسعود شرفی مدیر منطقه با اشاره به اینکه امروزه نفت به عنوان مهمترین منبع تولید ثروت و قدرت کشورها محسوب می‌شود و نقش مهمی را در اقتصاد سیاسی کشورهای تولید کننده بازی می‌کند و از آنجا که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین، نفتگاز و  نفت سفید و جایگزین نمودن مصرف آن با گاز طبیعی که به لطف الهی منابع سرشاری از آن در اختیار ماست می‌تواند گام موثر و پایداری در همین راستا باشد، ضمن آنکه مصرف گاز طبیعی به جای سوختهای مایع فسیلی کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را در پی خواهد داشت. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین اذعان کرد: اقدامات موثری در راستای صرفه جویی و کاهش مصرف سوختهای فسیلی انجام شده است که نتیجه عملی آن کمک شایان توجهی به اقتصاد ملی و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش آلودگی‌های محیط زیستی بوده است، به طوری که در طی دو سال (۹۷-۹۵)، ۳۴ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت مایع در سطح منطقه قزوین داشته‌است.
 

نظر شما