شناسهٔ خبر: 30017134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

انفجار خودرو در عفرین سوریه

المیادین: منابع محلی در سوریه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در مرکز شهر کرد نشین عفرین سوریه خبر دادند که تحت کنترل ارتش ترکیه قرار دارد. طبق نتایج اولیه در این انفجار دست کم هشت تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند که جراحت برخی از آن‌ها وخیم است. فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی را منتشر کردند که آثار یک انفجار مهیب را نشان می‌داد. از زمان سیطره گروه‌های شورشی مورد حمایت آنکارا بر عفرین، این شهر شاهد تنش امنیتی است و ساکنان می‌گویند که تنها در صورت لزوم از منازلشان خارج می‌شوند.

هزینه ۸ میلیارد دلاری اسپانیا در حوزه نظامی 

راشاتودی: دولت اسپانیا اعلام کرده که قصد دارد ۸.۲ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال آتی برای ارتقای ظرفیت‌های نظامی ارتش این کشور هزینه کند. این مبلغ به انضمام بودجه سالانه نظامی باعث ایجاد ۷۰۰۰ شغل در اسپانیایی می‌شود که نرخ بیکاری در آن بالاست. دولت اقلیت اسپانیا که شش ماه از عمر آن می‌گذرد، به دنبال بهبود شرایط پیش از برگزاری انتخاباتی است که احتمالا سال آتی میلادی برگزار می‌شود.

تاکید گوترش بر تحقیقات درباره قتل خاشقچی

القدس العربی: دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات معتبر درخصوص جنایت قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی شد. «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در حاشیه همایش دوحه، گفت: انجام تحقیقات معتبر درخصوص قتل خاشقچی امری اساسی است. وی بر مجازات عاملان این قتل تاکید کرد.
 

نظر شما