شناسهٔ خبر: 30016701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيش از يک هزار و 800 کارت سوخت در فارس باطل شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- مدير شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس گفت: در چارچوب برخورد قاطع با متخلفان و سودجويان عرضه خارج از شبکه فرآورده هاي نفتي، از تيرماه 97 تا کنون يک هزار و 800 کارت سوخت در مناطق مختلف اين استان شناسايي و باطل شد.

امير بني کريمي، يکشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: هدف اصلي سود جويان در استفاده از اين کارت ها، عرضه خارج از شبکه و قاچاق نفت گاز (گازوييل) به کشور هاي همسايه بوده است.
وي گفت: افزايش فرآيند مراقبت، بازرسي و پايش که اين شرکت روزانه از مجاري عرضه فرآورده هاي سوختي انجام مي دهد، نقش بسزايي در کاهش و جلوگيري از قاچاق سوخت در اين استان داشته است و با متخلفان در اين زمينه برابر قانون برخورد قاطع صورت مي گيرد.
** مشکلي در تامين سوخت زمستانه فارس وجود ندارد
بني کريمي در بخش ديگري از مطالب خود، بيان داشت: توزيع نفت سفيد در مناطق سرد سير و سخت گذر اين استان به موقع و قبل از شروع فصل سرما و بارش هاي زمستاني شروع و در اين زمينه ذخيره سازي مناسب انجام شده است و هيچ گونه مشکلي در اين مورد وجود ندارد، مصرف کنندگان مي توانند با ارايه کالابرگ، سوخت مورد نياز خود را دريافت کنند.
مدير شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس افزود: ظرف هشت ماه امسال بيش از 2 ميليارد و 800 ميليون ليتر انواع فرآورده هاي نفتي در اين استان تامين و توزيع شده است که اين مهم با همکاري و تلاش رانندگان نفتکش شرکت هاي حمل و نقل و مجاري عرضه محقق شده و روند سوخت رساني به نحوه مطلوب و روان همچنان در حال انجام است.
بني کريمي ادامه داد: در اين هشت ماه، سهم فرآورده بنزين يک ميليارد و 405 ميليون ليتر بوده است و در اين استان به طور ميانگين، روزانه پنج ميليون و 700 هزار ليتر بنزين توزيع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال 96 بيانگر 10درصد افزايش است.
وي، ميزان مصرف بنزين در شهرستان شيراز را حدود 2 ميليون و 500 هزار ليتر در روز اعلام و بيان کرد: افزايش سفرهاي استاني و تقاضاي بيش از حد مورد نياز خودروها در ماه هاي گذشته به ويژه فصل تابستان از جمله عوامل افزايش مصرف اين فرآورده است.
بني کريمي با اشاره به اينکه استان فارس به لحاظ ميزان مصرف فرآورده هاي نفتي در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: مجموع نفت گاز مصرف شده در بخش هاي مختلف اعم از کشاورزي، حمل و نقل، صنعت و نيروگاه ها در هشت ماه امسال بيش از يک ميليارد و 250 ميليون ليتر بوده است که در مقايسه با مدت مشابه سال 96 حاکي از 6درصد رشد افزايش است.
به گفته وي، بيشترين ميزان مصرف فرآورده نفت گاز (گازوييل) متعلق به بخش حمل و نقل با 65درصد است، بخش کشاورزي، 18درصد، بخش صنعت هفت درصد و 10درصد مابقي در ساير بخش ها از جمله نيروگاه ها و اصناف مصرف شده است .
وي ادامه داد: همچنين در هشت ماه امسال بيش از 47 ميليون ليتر سوخت هوايي به پرواز هاي داخلي و خارجي تحويل شده که اين ميزان تغيير چنداني نسبت به مدت مشابه سال 96 نداشته است .
بني کريمي، ميانگين مصرف روزانه نفت سفيد و نفت کوره در مدت ياد شده در استان فارس را به ترتيب 167هزار ليتر و 85 هزار ليتر اعلام کرد و گفت: بهره مندي و استفاده خانوارها و صنايع از گاز طبيعي منجر به کاهش 16درصدي نفت سفيد و 40 درصد نفت کوره نسبت به مدت مشابه سال 96 شده است.
مدير شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس با بيان اين که روند سوخت رساني در اين استان بدون هيچ گونه مشکل و وقفه اي در حال انجام است، اظهار داشت: روزانه حدود 12ميليون ليتر انواع فرآورده هاي نفتي در فارس تامين و توزيع مي شود که اين امر از طريق 272باب مجاري عرضه و 143باب جايگاه گاز طبيعي متراکم (CNG) انجام مي شود.
وي گفت: برخورد قاطع با کساني که در فرآيند قانوني عرضه و توزيع مواد سوختي اختلال ايجاد کنند همچنان ادامه دارد.
6113 /6118
انتهاي پيام /*

نظر شما