شناسهٔ خبر: 30015897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وبازرسی بیمه سلامت

بیمه سلامت در استقرار سیستم مدیریت کیفیت پیش‌گام است

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در استقرار سیستم ‏مدیریت کیفیت از گذشته تاکنون پیش‌گام بوده و پایه و اساس این کار به خوبی گذاشته شده است. یعنی بسیاری از فرآیند‌ها مبتنی بر ‏سیستم مدیریت کیفیت، استاندارد شده و به صورت مرتب نیز پایش می‌شود. ‏

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره مدیریت کیفیت در بیمه‌های درمانی اظهار داشت: این‌که چقدر استقرار سیستم مدیریت ‏کیفیت در بیمه سلامت موثر بوده را طی پژوهشی بررسی کردیم و نتیجه این پژوهش به زودی منتشر می‌شود. در این پژوهش ‏اثرگذاری مدیریت کیفیت بر سازمان بیمه سلامت و کیفیت فرآیند‌ها و استقرار مدیریت کیفیت از منظر سازمان بررسی شده است. ‏

وی درباره نظارت و کنترل فرآیند‌ها بیان کرد: کنترل فرآیند‌ها نیز به صورت مرتب انجام شده و به استان‌ها ارائه می‌شود. بر این ‏اساس شاخص‌هایی تدوین شده که با استفاده از این شاخص‌ها، پایش‌ها انجام می‌شود. به طور مثال یکی از شاخص‌ها، مدت زمان ‏صدور دفترچه بیمه است که دو گروه دفتر پیشخوان و مردم با آن درگیر هستند. این شاخص به صورت استان به استان پایش می‌شود و ‏ارزیاب‌ها حداقل سالی یک بار به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کرده و زمان صدور دفترچه بیمه را محاسبه می‌کنند و بعد میانگین ‏کشوری شاخص مشخص می‌شود. ‏

نوروزیان ادامه داد: این شاخص در سازمان مدیریت استخدامی کشور نیز اهمیت دارد و نماینده خودشان به دفاتر پیشخوان مراجعه ‏کرده و شاخص را بررسی می‌کنند. ‏

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت درباره نظارت بر دفاتر پیشخوان اظهار کرد: دو ‏نوع نظارت فیزیکی و فنی بر دفاتر پیشخوان اعمال می‌شود که منجر به امتیازدهی شده و بر همین اساس با آن‌ها قرارداد منعقد یا لغو ‏می‌شود. ‏

انتهای پیام/

نظر شما