شناسهٔ خبر: 30015736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل برسد

R7848/P1357/S6,66/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل ممکن برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیداسدالله جولایی مدیرعامل، یساقی نایب رئیس هیئت مدیره و مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور امشب با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در این دیدار کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کاری بسیار نیک و خداپسندانه دانست و اظهار داشت: باید در قانون به این موضوع مهم توجه شود که در جرائم غیرعمد حتی‌الامکان از مجازات حبس استفاده نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک‌های ستاد دیه صرفاً به افراد مستحق و نیازمند واقعی اعطا شود، گفت: خوشبختانه اعضای هیئت  امنای ستاد دیه کردستان همگی از معتمدین و چهره‌های سرشناس استان هستند و بر کسی پوشیده نیست که کمک‌های این ستاد مردمی در کردستان قطعاً به دست افرادی که مستحق کمک است می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان کاهش ورودی زندان‌ها را به معنای کاهش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه عنوان و تصریح کرد: ستاد دیه به واسطه رسالتی که برعهده دارد از سویی با تلاش در جهت اصلاح قوانین موجب عدم ورود بسیاری از جرائم غیرعمد به زندان شده و از سوی دیگر با کمک به آزادی این قبیل زندانیان، در افزایش خروجی زندان‌ها نیز سهم به‌سزایی دارد.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: باید استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل ممکن برسد.

آمار زندانیان مربوط به تصادفات در کشور بسیار ناچیز است

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدار از برگزاری 400 جشن گلریزان در سطح کشور با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 11 جشن سهم استان کردستان بود که در ماه مبارک رمضان امسال با شکوه برگزار شد.

سیداسدالله جولایی یکی از دستاوردهای مهم ستاد دیه کشور در سال‌های گذشته را اجباری کردن بیمه شخص ثالث بیان کرد و افزود: متأسفانه در گذشته در تصادفات رانندگی بسیاری از راننده‌ها روانه زندان می‌شدند اما تلاش 18 ساله ستاد دیه در اردیبهشت ماه سال 95 به نتیجه رسید و این قانون در مجلس تصویب و هم‌اکنون شاهد هستیم که آمار زندانیان مربوط به تصادفات بسیار ناچیز است.

وی اصلاح قانون صدور چک را حاصل تلاش‌های چندین ساله ستاد دیه در مجلس اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌رو ستاد دیه در راستای کاهش ورودی زندانیان جرائم غیرعمد به زندان در مورد قوانین مربوط به مهریه است که امیدواریم با اصلاح قوانین مربوط به این حوزه، در آینده شاهد حضور زندانیانی با جرائمی همچون مهریه در زندان نباشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما