شناسهٔ خبر: 30015617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موضع استرالیا درباره قدس غربی نقض مقررات بین‌المللی است

هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس اعلام کرد به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط استرالیا نقض مقررات بین المللی است.

صاحب‌خبر -

موضع استرالیا درباره قدس غربی نقض مقررات بین‌المللی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبرگزاری فلسطینی «وفا»، هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات اعلام کرد: به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط استرالیا اقدامی خطرناک به شمار می‌رود، زیرا این کشور مقررات بین المللی را زیرپا گذاشته است.

«حنا عیسی» دبیر کل هیئت اسلامی-مسیحی حمایت از قدس و مقدسات با انتشار بیانیه‌ای درباره عواقب چنین تصمیم غیرمسئولانه‌ای هشدار داد و گفت: اتخاذ چنین تصمیم‌هایی به ناامنی و بی ثباتی منجر خواهد شد.

حنا عیسی در این بیانیه به رسمیت شناختن قدس غربی توسط استرالیا را به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم کرد و گفت: به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت تل آویو توسط استرالیا، این کشور را شریک تمام نقض‌های گسترده در حق ملت فلسطین از جمله سرزمین و تعیین سرنوشت آن‌ها قرار می‌دهد، زیرا استرالیا با این تصمیم گیری مقررات بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به چالش کشیده است.

دبیر کل هیئت اسلامی - مسیحی حمایت از قدس و مقدسات به موضع سازمان ملل درباره قدس اشاره کرد و گفت: موضع سازمان ملل از ابتدای به وجود آمدن مشکل فلسطین موضع ثابتی بوده است و در برخورد با مسئله قدس به عنوان یک نهاد جداگانه و مستقل عمل کرده است که به علت داشتن قداست و اهمیت دینی، تاریخی و تمدنی باید نظام حقوقی خاصی برایش تعریف و فراهم شود.

او افزود: سازمان ملل بر اساس آنچه در قطعنامه تقسیمی که مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ صادر کرده است برای قدس یک نظام بین المللی ترسیم کرده است و اگر به دلایل مختلفی بین المللی کردن قدس به مرحله عملی و عینی نرسد با توجه به دیدگاه خاصی که سازمان ملل نسبت به قدس دارد موضعش درباره قدس ثابت است. حتی سازمان ملل با بخش شرقی قدس که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال نظامی اسرائیل قرار گرفته است به گونه‌ای برخورد می‌کند که اسرائیل این بخش را اشغال نظامی کرده است و باید به قوانین بین المللی در این خصوص پایبند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما