شناسهٔ خبر: 30015449 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

صدرنشینی شیرین لیورپول با شکست منچستریونایتد

شاگردان کلوپ با برد ارزشمند در آنفیلد برابر منچستریونایتد صدر جدول لیگ برتر را حفظ کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حساس‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس امشب در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد، جدالی که دویست‌ویکمین نبرد تاریخ لیورپول و منچستریونایتد بود.

لیورپول که پیش از این هفته در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت در خانه یونایتد را تحت فشار گذاشت، اما یکی پس از دیگری داوید دخئا و مدافعان مهمان فرصت‌ها را می‌گرفتند.

تلاش‌های لیورپول دقیقه ۲۴ نتیجه داد و پاس فوق‌العاده فابینیو را سادیو مانه در موقعیت تک‌به‌تک با دخئا تبدیل به گل کرد. پیش از این گل مثلث لیورپول متشکل از صلاح، مانه و فیرمینو هیچ‌گاه گل یا پاس‌گل برابر یونایتد ثبت نکرده بودند.

اما برتری لیورپول با یک اشتباه مرگبار از آلیسون بر باد رفت. دقیقه ۳۳ ارسال روملو لوکاکو را سنگربان برزیلی لیورپول مهار کرد، اما توپ به زانوی او برخورد کرد و جلوی پای جسی لینگارد افتاد تا او هم کار را به تساوی بکشاند که نتیجه پایانی نیمه اول هم همین نتیجه یک-یک بود.

نیمه دوم هم با فشار لیورپول شروع شد و مورینیو اتوبوس همیشگی‌اش را برای کسب امتیاز از نبرد آنفیلد جلوی دروازه خودی چیده بود. در چند مرحله هم دخئا شوت‌های بازیکن‌های لیورپول را گرفت و مانع گلزنی فیرمینو و فابینیو شد.

دقیقه ۷۳ سرانجام لیورپول توسط ژردان شکیری دروازه یونایتد را باز کرد. ارسال مانه را دخئا برگشت داد و در برگشت ستاره سوئیسی گلزنی کرد.

شکیری که تعویض طلایی کلوپ بود دقیقه ۸۰ هم قدر پاس فیرمینو را دانست و با شوتی که به پای بایی برخورد کرد گل سوم را به ثبت رساند.

منچستری‌ها نتوانستند گل‌های خورده را جواب بدهند تا طلسم پیروز نشدن لیورپول در لیگ برتر برابر رقیب دیرینه با برد ۳ بر یک در آنفیلد شکسته شود.

لیورپول با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و بالاتر از منچسترسیتی ۴۴ امتیازی در صدر باقی ماند. منچستریونایتد هم با ۲۶ امتیاز در رده ششم جدول جای گرفت.

256 43

نظر شما