شناسهٔ خبر: 30014749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور راه‌اندازی می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه در سطح کشور ، ۱۰ هزار مهد قرآنی با محوریت مساجد راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مینو اصلانی بعدازظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مهد قرآنی در کشور با محوریت مساجد راه اندازی و فعالیت می کنند.

اصلانی با بیان اینکه امروز شاهد بلوغ مهدها در مساجد هستیم، افزود: خوشبختانه میزان استقبال خانواده ها از این مهدها بسیار بالا بوده و در این رابطه تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه ششم ‌توسعه ۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار مسجد در کشور، بیان کرد: سازو کار ایجاد این ۱۰ هزار مهد قرآنی در مساجد پیش بینی شده و رایزنی ها با بهزیستی و آموزش و پرورش انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اینکه اینکه می‌گویند کسانی که در حوزه بسیج باشند از مزایای خاصی برخوردار می شوند، ادامه داد: بسیج هیچ امتیازی برای هیچ ارگانی قرار نداده مگر اینکه خود آن ارگان برنامه ای داشته باشد.

اصلانی گفت: در خراسان شمالی ۷۲ هزار نفر عضو بسیج هستند اما در ۹ ماه امسال تنها از این تعداد ۵۵ نفر وام اشتغالزایی دربحث کار آفرینی دریافت کرده اند.

وی در ادامه درباره استخدام در سازمان بسیج، بیان کرد: ۹ میلیون زن بسیجی در کشور فعالیت می‌کنند که تنها از این تعداد ۳ یا ۴ هزار نیروی رسمی هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید برای زنان نظام شغلی مختلفی داشته باشیم، اظهار کرد: در کشور بانک اطلاعاتی سه هزار بانوی بسیجی در حوزه اشتغال خانگی ساخته شده که این زنان می توانند در حوزه های مختلف به افرادی که می‌خواهند اشتغالی راه اندازی کنند، آموزش لازم را بدهند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: ۱۲ هزار نویسنده توانمند زن در کشور وجود دارد که در عرصه‌های مختلف فعالیت می کنند.

اصلانی گفت: در کشور هفت هزار زن شهید وجود دارد که این زنان الگوی زنان بشریت هستند و ما می توانیم از زندگی این افراد درس های بسیاری را کسب کنیم.

وی مطرح کرد: هم اکنون چهار آسیب اجتماعی در دستور کار قرار گرفته که اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب های اجتماعی در جامعه هستند که در این باره هر یک ماه گزارش هایی  به رهبر معظم انقلاب داده می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: در این زمینه تمام ارگان ها تلاش می کنند تا این آسیب های اجتماعی را در جامعه ریشه کن کنند.

اصلانی با اشاره به حضور زنان در استادیوم گفت: باید تمام تمرکز و توان مدیریتی حوزه زنان به سمت پیش برود که یک صدم درصد از ۳۰ میلیون خانم در کشور به ورزشگاه بروند.

وی افزود: در این شرایط حضور در ورزشگاه برای زنان تبدیل به دغدغه است که سالن های ورزشی بانوان و لیگ‌های معتبر بانوان در کشور از تماشاگران زیادی برخوردار نیستند در صورتیکه بسیج جامعه زنان برنامه های ورزشی جدید اعم از ورزش همگانی، ورزش های قهرمانی بانوان، افزایش پارک های بانوان و فضای ورزشی برای آنان در نظر گرفته است.

نظر شما