شناسهٔ خبر: 30014582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئولیت‌پذیران اجتماعی تقدیر شدند

گروه جامعه ــ رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم در ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی، ضمن تقدیر از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی، گفت: کاری که این عزیزان انجام می‌دهند، چیزی به جز عشق نیست و جوان‌هایی را در این عرصه دیدیم که با عشق به خدمت به مردم وارد شدند و امروز حرکت‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایکنا؛ ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و مؤسسه ملی مرهم، عصر امروز یک‌شنبه ۲۵ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیدهادی ایازی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عبدالجلیل کلانتر هرمزی، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم به‌همراه جمعی از خیرین، مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در تالار مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

عبدالجلیل کلانترهرمزی، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تیمی که امروز به عنوان مرهم فعالیت خود را آغاز کرده در سال ۱۳۸۷ با ۸ نفر کار خودش را آغاز کرد. در آن سال‌ها هدفش این بود که کار خیر را متفاوت‌تر از سایر کار‌های خیر انجام دهد و همچنان آن را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کار خیر هزار راه و طریق مختلف دارد که ما با راه‌اندازی موسسه مرهم بنیادی را بنا کردیم که در آن اهدای مال و پول کمترین رتبه و ارزش را دارد، افزود: نعمت خود شامل حال ما بود که توانستیم در این مسیر برای مردم خدمت کنیم. بچه‌های مرهم توانستند ویزیت و درمان رایگان ۱۷ هزار بیمار گرفتار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد در مناطق محروم را طی ۱۰ سال گذشته به همت پزشکان داوطلب انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی مرهم با تاکید بر اینکه تمام این بساط و فعالیت‌ها به همت جوانان انجام شده است، گفت: باید مملکت را به جوانان بسپاریم و به آن‌ها اعتماد کنیم. این فعالیت‌ها همگی جای شکر و قدردانی دارد.

کلانترهرمزی در ادامه به اولین اقدام گروه مرهم و ویزیت هزار نفر از مردم رامهرمز، گفت: بعد از استقبال پرشور مردم متوجه شدیم که مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم و بعد از آن سفر‌های استانی را به سایر مناطق کشور ادامه دادیم. در مناطق مختلف کشور شاهد ناهنجاری‌های بسیاری بودیم و باید همگی عمل می‌شدند. به واسطه این سفر‌ها برکات و نعمات بسیاری به مناطق محروم ارائه شد.
 
تنها چیزی که می‌خواهیم وقت و تخصص است
وی اضافه کرد: ما از خیرین و مسئولان پول و امثال آن نمی‌خواهیم، بلکه تنها چیزی که می‌خواهیم وقت و تخصص آنهاست. اهدای مال، تخصص، انصاف و مانند این‌ها مهم است و در این مسیر کسانی که کار خیر می‌کنند را باید تشویق کنیم. اما در این راه وقت و تخصص مهمترین نیاز ماست.

‌سرپرست گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم در ادامه با اشاره به فعالیت موسسه ملی مرهم افزود: این مؤسسه یک مجموعه مردم‌نهاد بوده که ۷۰۰ نفر عضو غیررسمی، ۷ نفر هیأت مدیره و بیش از ۴۰ نفر هیأت امنا دارد که طی ۲۳ سفر به مناطق محروم از سال ۸۷ تا امسال پزشکان خیر بیش از ۱۷ هزار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد، ویزیت و درمان رایگان انجام داده‌اند.

وی گفت: ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مورد از این آمار‌ها مربوط در مناطق محروم انجام شده و بقیه موارد نیز افراد به سایر نقاط کشور اعزام و برای آن‌ها درمان رایگان صورت گرفته است که می‌توان گفت: بیش از ۴۵۰۰ نفر طی ۱۰ سال گذشته رایگان ویزیت و عمل شده‌اند. ما در بندر عباس بیش از هزار نفر را به مدت ۵ روز و با همت خانم خیری که بیمارستان خودش را در اختیار ما قرار داده بود، انجام دادیم.

کلانتر هرمزی ادامه داد: ما در این مسیر از شمال تا جنوب را گشتیم و در و گوهر‌های خودمان را از میان صد‌ها صدف پیدا کردیم. کاری که این عزیزان انجام می‌دهند چیزی به جز عشق نیست و جوان‌هایی را دیدیم که با عشق به خدمت در این عرصه وارد شدند و امروز حرکت‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

‌سرپرست گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم در ادامه با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیرین در این مراسم و آمار‌های دیگری از جراحی‌های انجام شده توسط گروه مرهم، گفت: در کرمانشاه، ۱۵۶ عمل شکاف لب را با شکستن رکورد دنیا انجام دادیم؛ در یاسوج و سایر استان‌ها نیز این کار‌ها را انجام دادیم. ما همه در زندگی بهتر مردم سهم داریم و باید کاری کنیم که محرومین بهتر زندگی کنند.

ایازی، معاون وزیر بهداشت به‌عنوان سخنران پایانی این همایش گفت: خدا را شاکریم که امروز غریب به ۷۰۰ نفر در این موسسه فعالیت می‌کنند. امروز مسئله سلامت دغدغه همه مردم است و این موضوع تنها به کمک همکاری خود مردم حل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۴۳ گروه جهادی در کشور فعالیت‌های سلامت ارائه می‌دهند و حدود ۸۸۰ موسسه خیریه در این رابطه فعال هستند. این مراکز با تمام توان و علاقه به مردم خدمت می‌دهند و بسیار دلسوزانه مشکلات مردم را حل می‌کنند که در اینجا از همه این گروه‌ها و فعالان این عرصه قدردانی می‌کنم.
 
فوری//راهی که جز عشق نیست/ مسئولیت پذیران اجتماعی تقدیر شدند

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از برگزیدگان اختصاص پیدا کرد. در این مراسم از ۴ نفر در گروه مرهم، ۴ نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۴ نفر از خیرین حوزه سلامت و چندین نفر دیگر به علت فعالیت‌های اجتماعی و انسان‌دوستانه تجلیل و در مجموع از ۳۰ نفر برگزیده مسئولیت‌پذیر اجتماعی تقدیر شد.

این همایش با همکاری و سیاستگذاری مشترک مؤسسه ملی سلامت مرهم، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، استانداری تهران، وزارت کار، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجمع خیرین سلامت و با هدف شناسایی افرادی که در جامعه فعالیت خیرخواهانه داشته‌اند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما