شناسهٔ خبر: 30014024 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بحران مصدوميت، گريبانگير تيم ملي

ليست 23 نفره ايران اعلام نمي‌شود

صاحب‌خبر -

همه طرفداران تيم ملي در انتظار اعلام فهرست نهايي و 23 نفره ايران براي حضور در امارات 2019 بودند اما کارلوس کي روش در آخرين لحظه تصميم گرفت براساس شرايطي که برخي ستاره هاي ايران با آن دست و پنجه نرم مي کنند، از انتشار اين فهرست خودداري و آن را به روزهاي آتي موکول کند.

بخش رسانه اي تيم ملي ايران با انتشار پيامي مدعي شد:« ليست پاياني 23 بازيکن تيم ملي براي حضور در امارات و مسابقات جام ملتهاي آسيا در تاريخ (26 دسامبر) 5 دي ماه انتخاب و معرفي خواهد شد».

با توجه به اين که طبق قوانين مسابقات تمام تيم ها مي توانند تا 5 روز قبل از اولين بازي، فهرست 23 نفره خود را مشخص کنند، با اين پيام به نظر مي رسد کارلوس کي روش هم با بحران مصدوميتي که گريبانگير بيشتر ستاره هاي لژيونر ايران شد تصميم گرفت تا آخرين اردوي آماده سازي خود را با تعداد بازيکن بيشتري در قطر برگزار کند تا در صورتي که هر يک از مصدومان به تورنمنت نرسيدند، آلترناتيو مناسبي براي آنها داشته باشد.

از جمله مهم ترين مهره هاي مصدوم مي توان به عليرضا جهانبخش اشاره کرد که در آخرين جلسه تمريني برايتون دوباره از ناحيه همسترينگ آسيب ديد تا علاوه بر از دست دادن جدال حساس با چلسي، حضورش در جام ملت هاي آسيا نيز در هاله اي از ابهام قرار بگيرد. با توجه به اين که رسانه ها جزيره از احتمال پارگي همسترينگ جهانبخش نوشته اند ممکن است عليرضا براي يک تا دو ماه ديگر خانه نشين شود.

در کنار جهانبخش ساير لژيونرهاي مطرح نيز حال و روز مساعدي ندارند؛ بازيکناني چون کاوه رضايي در بروژ، علي قلي زاده در شارلروا و سعيد عزت الهي در ردينگ همچنان مصدوم هستند و هفته هاست در ترکيب تيم هاي خود به ميدان نمي روند که غيبت آنها در بازي هاي اين هفته باشگاهي اروپا عملا نگراني ها پيرامون حضور در جام ملت ها را به اوج خود رسانده است.

با اين تفاسير، به نظر مي رسد کارلوس کي روش براي حضور در اردوي آماده سازي قطر و سه بازي دوستانه با لبنان، فلسطين و قطر، فهرستي 26 تا 28 نفره از ليست 35 نفره انتظار تيم ملي دعوت خواهد کرد تا روز پنجم دي ماه يعني 12 روز قبل از بازي با يمن، در اولين بازي رسمي جام ملت هاي آسيا فهرست نهايي تيم ملي مشخص شود.

نظر شما