شناسهٔ خبر: 30013826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشته شدن ۱۷ غیرنظامی سوری در حمله ائتلاف آمریکایی به ریف دیرالزور

منابع خبری سوریه از کشته شدن ۱۷ نفر از غیرنظامیان سوری در حمله ائتلاف آمریکایی به روستایی در ریف دیرالزور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف به اصلاح داعش به فرماندهی آمریکا بار دیگر منطقه «هجین» در ریف دیرالزور را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش هدف قرار داد.

منابع سوری می‌گویند که حمله روز یکشنبه ائتلاف آمریکایی به منطقه هجین به کشته شدن ۱۷ نفر از غیرنظامیان سوری از جمله چندین زن و کودک منجر شد.

خبرگزاری سانا گزارش داد که حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، دقیقا در روستای «البوخاطر» در جنوب شرقی منطقه هجین صورت گرفته است.

«ائتلاف بین‌المللی» به فرماندهی آمریکا در خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون موافقت شورای امنیت در آگوست ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در سوریه تشکیل شد، اما هر از گاهی به جای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها، منازل مسکونی شهروندان سوری به خصوص در ریف دیرالزور را هدف قرار می‌دهد.

ناظران بین‌المللی می‌گویند که حملات چند باره ائتلاف آمریکایی به ریف دیرالزور و منطقه «هجین» و روستاهای اطراف آن با هدف حمایت از عناصر مسلح «نیروهای دمورکاتیک سوریه» موسوم به «قسد» و در راستای حمایت از «داعش» که در حال حاضر مقر اصلی آن ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه است، صورت می‌گیرد.

طی چند ماه اخیر ائتلاف آمریکایی بارها مناطق مسکونی حومه دیرالزور را هدف قرار داده که در این حملات صدها غیرنظامی کشته و زیر ساخت‌های نابود شده‌اند.

انتهای پیام/ح

 

 

نظر شما