شناسهٔ خبر: 30013797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یک مقام مسئول در ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

دو هزار دوربین جدید کنترل سرعت در جاده‌ها نصب می‌شود

یک مقام مسئول در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از آغاز پروژه نصب ۲ هزار دوربین کنترل تخلفات رانندگی در جاده‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین بذرافشان در حاشیه سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل در جمع خبرنگاران درباره پروژه نصب دوربین‌های جاده‌ای اظهار داشت: اولین فاز همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نصب ۱۸۷۲ دستگاه دوربین جاده‌ای در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور در مراحل پایانی قرار داشته و تا ابتدای سال آینده به طور کامل به سازمان راهداری تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب دوربین‌های جاده‌ای تأثیر بسیار زیادی در کاهش سوانح داشته است به همین منظور فاز دوم این همکاری به صورت نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین دیگر در سایر محور‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

این عضو ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یادآور شد: در سامانه‌های جدید جاده‌ای، تخلفات جدیدی علاوه بر سرعت به دوربین‌ها افزوده خواهد شد.

بذرافشان تأکید کرد: قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه تهیه برخی قطعات، نصب دوربین‌ها و راه‌اندازی سامانه همکاری داشته باشند.

به گفته وی، خرید ۲۰۰۰ دوربین جاده‌ای بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دربر دارد و نحوه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این پروژه به صورت BOT خواهد بود.

این مقام مسئول در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه خرید دوربین‌ها از محل ارز آزاد انجام می‌شود، افزود: قطعات اصلی دوربین‌ها از چند کشور اروپایی و برخی قطعات نیز از چین وارد خواهد شد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: پروژه نصب ۲۰۰۰ دوربین در جاده‌ها هفت سال به طول می‌انجامد.

نظر شما