شناسهٔ خبر: 30013776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گوترش: جهان با چالش های عظیمی روبروست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست دوحه گفت: با چالش های بسیار بزرگی مانند مهاجرت، آوارگان، تروریسم جهانی و تغییرات آب و هوایی روبرو هستیم که یک کشور به تنهایی نمی تواند با آنها مقابله کند.
گوترش افزود: بهترین کالایی که در جهان امروز فروخته می شود، وحشت است. فرار از مجازات باعث ادامه کشمکش ها و مشکلات در جهان می شود. بیشترین چیزی که در جهان امروز به آن نیاز داریم، احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون است. فناوری جهان امروز را فرا گرفته است، اما همراه با خطرات و تهدیدات فزاینده ای است.
وی خاطر نشان کرد: به سرمایه گذاری گسترده در زمینه آموزش نیاز داریم و قطر گام بزرگی در زمینه آموزش برداشته است. با وجود هرج و مرج و سردرگمی، نشانه های امید در بسیاری از بحران ها در سراسر جهان از جمله بحران یمن وجود دارد. گسترش هوش مصنوعی به ما برای توسعه کمک می کند، اما بر اشتغال تاثیر دارد و ما اکنون برای چنین شرایطی آمادگی نداریم. چند قطبی بودن جهان، صلح را تضمین نمی کند و باید نهادهای بین المللی برای تقویت دولت ها و گفتگو وجود داشته باشند.

نظر شما