شناسهٔ خبر: 30013773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس آژانس کمک های فنی آلمان:

آژانس کمک های فنی آلمان با مدیریت بحران تهران همکاری می کند

تهران- ایرنا- رئیس آژانس کمک های فنی دولت فدرال آلمان از همکاری این نهاد با سازمان مدیریت بحران تهران در زمینه جذب و آموزش گروه های داوطلب واکنش اضطراری مردمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رئیس آژانس کمک های فنی جمهوری فدرال آلمان (T.H.W) به همراه جمعی از مدیران علمی و اجرایی، ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با سامانه های تخصصی در این مرکز در جریان اقدامات و فعالیت های سازمان مدیریت بحران تهران قرار گرفتند.
آلبقشت بقومه در این بازدید گفت: با توجه به تجربه و تخصص نهادهای علمی و اجرایی آلمان در حوزه مدیریت سوانح و امداد و نجات آمادگی داریم در جذب و آموزش و ساماندهی گروه های داوطلب واکنش اضطراری مردمی با شهرداری تهران همکاری کنیم.
وی افزود: آلمان در ایجاد و تقویت نیروهای داوطلب مردمی بسیار موفق عمل کرده است و از تعداد بالای نیروهای داوطلب مردمی آموزش دیده و حرفه ای برخوردار است که در کنار نیروهای عملیاتی در آمادگی بسر می برند و ما آمادگی داریم این تجربیات را در اختیار مدیریت بحران تهران قرار دهیم.
بقومه با بیان اینکه داوطلبان می توانند تاب آوری شهری را بالا ببرند چون خانواده و دوستان خود را آموزش می دهند، افزود: اگر بتوانیم داوطلبان آماده داشته باشیم شاهد کاهش تلفات در زمان وقوع سوانح خواهیم بود.
وی تصریح کرد: ایران با مخاطرات طبیعی بسیاری روبروست و به همین علت باید نیروهای داوطلب مردمی خود را افزایش دهد تا از میزان خسارات و تلفات کاسته شود.
رئیس آژانس کمک های فنی جمهوری فدرال آلمان اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران در ایجاد ساختارهای مدیریت بحران و پایش و رصد علمی حوادث و سوانح را قابل توجه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری رو به توسعه است اما با توجه به مخاطرات طبیعی در این کشور باید فعالیت خود را در این بخش نیز گسترش دهد.
وی، با بیان این که همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با سایر سازمان های دخیل در حوزه بحران در سطح بسیار خوبی قرار دارد، گفت: استانبول نیز مانند تهران برای مقابله با زلزله احتمالی در حال کسب آمادگی های لازم است، اما امروز متوجه شدیم که اقدامات تهران در مقایسه با استانبول بسیار ارزشمند است.
بقومه با اشاره به طرح مدرسه آماده در تهران، اظهار کرد: در زمان بحران هایی چون زلزله، غمناک ترین مساله خرابی مدارس و از بین رفتن دانش آموزان است از همین رو اقدام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای آموزش دانش آموزان و معلمان و نیز مقاوم سازی مدارس درخور تقدیر است.
این مقام مسئول دولت فدرال آلمان ادامه داد: آموزش آمادگی در برابر بحران به دانش آموزان خود عامل ایجاد چرخه ای مفید می شود، به گونه ای که از طریق دانش آموزان، آموزش ها به خانواده ها نیز منتقل می شود.
بقومه با اعلام این که هدف ما از این نشست یافتن نقاط اشتراک در زمینه تاب آوری، آموزش و پیشگیری است، تصریح کرد: از دیگر اهداف این نشست انجام پروژه های مشترک بین تهران و آلمان است.
همچنین رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح طرح های اجرا شده و فعالیت های جاری سازمان گفت: شهرداری تهران از همکاری های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود در حوزه جذب، طی شدن صحیح فرآیند آموزش و ایجاد تعهد و آمادگی در گروه های داوطلب مردمی برای مقابله با حوادث و سوانح استقبال می کند.
احمد صادقی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته آمادگی خوبی برای مقابله با حوادث ایجاد شده، افزود: زلزله تهران موضوع نگران کننده ای است که تبعات زیادی را با خود به همراه دارد اما برنامه های اجرا شده مبتنی بر تجارب داخلی و نیز نهادهای بین المللی بوده است. به طور مثال مطالعات لرزه ای با جایکا ژاپن منجر به انجام پروژه های بسیاری از جمله مرکز فرماندهی سازمان مدیریت بحران شهر تهران شده است.
وی با بیان این که مدارس، مساجد، منازل و محلات شهر تهران نقاط هدف ما برای برنامه ریزی است، تصریح کرد: مدیریت در زمان بحران ها باید در اختیار مردم باشد و ما تنها اختیارات و ملزومات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد، طرح آماده سازی مدارس در هزار و ٥٠٠ مدرسه شهر تهران، اجرا شده است.
صادقی افزود: سازماندهی گروه های داوطلب و متخصص حوزه مدیریت بحران یک ضرورت است و باید میان داوطلبان واکنش اضطراری محلات، آتش نشان و هلال احمر همگرایی و آمادگی مداوم ایجاد شود.
تهرام/7243//1348

نظر شما