شناسهٔ خبر: 30013694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سلم‌آبادی مطرح کرد؛

افزایش 60 درصدی مراجعات مردمی به کمیته امداد

دبیر کارگروه روستا و محرومیت‌زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان معیشتی مردم، گفت: مراجعات مردمی به کمیته امداد به بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، رضا سلم آبادی دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی امروز (یکشنبه 25 آذرماه) در نشست روسای کارگروه های تخصصی و اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به روستاها شده و اعداد و ارقامی نشان از توجه بالا نسبت به گذشته است.

وی اعلام کرد: در راستای اعلام دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان، هر سازمان باید سه روستا را مشخص کند تا اقدامات شاخصی که در آن سه روستا انجام شده است به تصویر کشیده شود.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی بیان داشت: 30 روستای بدون برق با جمعیت زیر 10 خانوار داشتیم که 800 میلیون تومان اعتبار برای مرتف شدن این مشکل در نظر گرفته شد.

سلم آبادی گفت: همچنین تغییرات مسکن برای مددجویان و غیر مددجویان ساکن در 24 روستا انجام شده است.

حل همه مشکلات ضروری 3 روستا

وی اعلام کرد: مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون تومان برای 3 روستای محروم از طرف کمیته امداد کشور واریز شده که از روستاهای منطقه «درح» شهرستان «سربیشه» انتخاب شده است.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی با ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت در حوزه مسکن، لوازم ضروری زندگی، سرویس بهداشتی و دیگر موارد لازم برای خانواده های این سه روستا گفت: در این سه روستا تابلویی نصب خواهیم کرد مبنی بر اینکه هم نیازهای ضروری شان حل شده و هم به توانمندی اقتصادی رسیده اند.

سلم آبادی عنوان کرد: 65 میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان در دو مرحله به کمیته امداد اختصاص پیدا کرد.

بمراجعات مردمی به کمیته امداد 60 درصد افزایش یافته است

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی وضعیت مردم را خیلی سخت کرده است، مطرح کرد: خیلی از خانواده ها بودند که در چند ماه قبل خانواده های نیازمندی نبودند ولی مراجعاتی که در امداد ثبت شد نشان داد که نزدیک به 60 یا 70 درصد بار مراجعات افزایش یافته است.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اضافه کرد: با مکاتبات با دکتر «فتاح» رئیس کمیته امداد کشور، مقرر شد تا پایان اسفندماه 14 هزار خانواده موردی را پذیرش کنیم که ظرف مدت دو هفته 88 درصد این مقدار جذب شده است.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: تاکنون 33 هزار خانوار در کل استان خراسان جنوبی تحت حمایت داشتیم که اکنون برای حمایت از 14 هزار خانوار جدید، در سه شیفت داریم کار می کنیم تا از کمکی که در پایان آذرماه می شود همه این خانواده ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما