شناسهٔ خبر: 30013539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هشدار مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان؛

اگر وضعیت بیمه‌ها به همین نحو ادامه یابد همه متضرر خواهند شد

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: افزایش هزینه‌ها و عدم تخصیص بودجه واقعی به بیمه سلامت در به وجود آمدن وضعیت کنونی مالی مؤثر است و همه از جمله نمایندگان باید بدانند که اگر وضعیت بیمه‌ها به همین نحو ادامه یابد همه متضرر خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، خدیجه ابراهیم خانی، امروز یکشنبه 25 آذر ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش هزینه‌ها و عدم تخصیص بودجه واقعی به بیمه سلامت در به وجود آمدن وضعیت کنونی مالی مؤثر است و همه از جمله نمایندگان باید بدانند که اگر وضعیت بیمه‌ها به همین نحو ادامه یابد همه متضرر خواهند شد.

 

وی با اشاره به سوء‌استفاده‌های انجام شده از عنوان بیمه سلامت در سطح کشور و استان زنجان تاکید کرد: مردم باید هوشیار باشند و فریب این افراد که خواهان پرداخت 80 هزار تومان به ازای هر فرد هستند و گرنه بیمه پایه هم قطع خواهد شد را نخورند.

 

 ابراهیم خانی در ادامه با  تاکید بر پیگیری برای دستگیری این افراد متخلف به صورت کشوری و استانی توسط حراست بیمه سلامت گفت: مردم در صورت مواجه با این افراد با سامانه 1666 تماس برقرار  کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با ارائه گزارش از وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت با مراکز طرف قرارداد بیان کرد: بیمه سلامت بدهی‌های خود به مراکز دولتی و دانشگاهی را تا پایان مردادماه سال 97 تسویه و 70 درصد شهریورماه را از بودجه سال جاری پرداخت کرده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: پرداختی بیمه سلامت به مراکز غیردانشگاهی، تامین اجتماعی، بخش خصوصی و خیریه‌ها تا پایان تیرماه به صورت 100 درصد انجام شده و 68 درصد مطالبات مردادماه این مراکز هم پرداخت شده است و مبلغ پرداختی برای داروخانه‌ها تا 30 درصد مردادماه بوده که با تخصیص‌های چند هفته آینده درصد این پرداخت‌ها افزایش خواهد یافت.

 

ابراهیم خانی از برگزاری نخستین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت در 6 محور خبر داد و خاطرنشان کرد: برندگان این رویداد به ترتیب نفرات اول 16میلیون تومان و نفرات دوم 8میلیون تومان و نفرات سوم 4 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کردو زمان ارسال آثار به هم‌اندیشی بیمه سلامت را 15 دی تا 15 بهمن‌ماه اعلام کرد که همایش این رویداد در اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان زنجان، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تاثیر طرح تحول نظام سلامت در بدهکار کردن بیمه ها گفت: اصل طرح مقبول است چرا که داشتن بیمه برای هر ایرانی طرح بسیار خوبی است ولی در اجرای آن در بخش بیمه همگانی بدون آزمون وسع مشکلاتی بروز کرد که مهاجرت بیمه شدگان بیمه ایرانیان،یکی از معضلات بود.

نظر شما