شناسهٔ خبر: 30013448 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

اخبار علمی برای انتشار رسانه ای باید ساده و سرگرم کننده باشد

سر دبیر گروه علم و فناوری شبکه خبرسیما گفت: اخبار علمی برای انتشار رسانه ای باید ساده و سرگرم کننده بوده و همراه با متن ، تصویر و صدا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حمید رضا مدقق، درنشست علمی تخصصی "پژوهش و رسانه" که عصر امروز در دومین روز از هفته پژوهش و فناوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: فناوری دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که برای انعکاس رسانه ای فعالیت های علمی، وابسته به رسانه خاصی نباشیم.
وی افزود: فناوری دیجیتال به ما این امکان را داده است تا پنجره های توزیع متعددی داشته باشیم و خبر دستاوردهای پژوهشی را به شکل متن، فیلم کوتاه، صدا، پادکست و قالب های دیگر و از طریق ابزارهای مختلفی مانند روزنامه، وب سایت و فضای مجازی منتشر کنیم.
دکتر مدقق تاکید کرد: تمرکز گرایی و توجه کم به شهرستان ها، توجه بیش از حد به عنصر شهرت، ارائه اخبار تحقیقات در مرحله آزمایشی، تبلیغی بودن و دوری برخی از محققان از رسانه ها، مشکلاتی هستند که امروزه در زمینه روزنامه نگاری علم با آنها روبه رو هستیم.
وی از شرایط امروز رسانه ای به عنوان همپوشانی« CONVERGENC E» یاد کرد که دو یا سه رسانه با هم پیوند نزدیک دارند مانند آنچه که در تلفن همراه مشاهده می کنیم ، فیلم و متن و صدا را با هم در اختیار داریم.
سر دبیر گروه علم و فناوری شبکه خبرسیما تصریح کرد: وضعیت همپوشانی این امکان را فراهم کرده است که یک نفر بتواند کل فرآیند یک محصول رسانه ای را به تنهایی انجام دهد که این شرایط اطلاع رسانی را آسان کرده است.
وی خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی گفت: هنگام ارسال اخبار پژوهشی به رسانه به نوع آن رسانه دقت شود؛ برای مثال اخبار ارسالی به تلویزیون حتماً تصویر و یا فیلم کوتاهی از دستاورد را هم همراه داشته باشد.
م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵

نظر شما