شناسهٔ خبر: 30013312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کليات طرح تجمعات تصويب شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس کميسيون امور داخلي کشور و شوراها در مجلس شوراي اسلامي، از بررسي عملکرد ناجا با حضور فرمانده کل نيروي انتظامي، مسکوت ماندن طرح اصلاح ماده 10احزاب و تصويب کليات طرح تجمعات در نشست امروز يکشنبه کميسيون خبر داد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، محمدجواد کوليوند گفت: سردار اشتري با حضور در نشست امروز گزارشي در مورد عملکرد ناجا ارايه کرد، در اين گزارش به مسائلي چون بودجه ناجا، وضعيت نيروي انساني، تجهيزات و رفاه، کمبود کلانتري‌ها و مرزها پرداخته است.
نماينده مردم کرج در مجلس شوراي اسلامي، افزود: حضور نيروي انتظامي در مراسم اربعين و سفر زوار به کربلا نيز در حضور فرمانده نيروي انتظامي بررسي شد، نمايندگان در مورد حوادث اخير در کازرون و اهواز و تجمعات سوالاتي از سردار اشتري پرسيدند.
وي تصريح کرد: نيروي انتظامي در اين تجمعات حضور موثري داشته و با وجود کمبود نيروي انساني و تجهيزات به موقع ورود و ساماندهي کرده است. در اين نشست به کمک هاي بودجه‌اي مجلس به ناجا نيز پرداخته شد.
**طرح اصلاح ماده 10 احزاب براي دو ماه مسکوت ماند/کليات طرح تجمعات تصويب شد
کوليوند يادآور شد: طرح اصلاح ماده 10 احزاب نيز از سوي يکي از نمايندگان مطرح شد اما با توجه به اينکه پيش از اين طرحي با همين محتوا از سوي آقاي ميرزايي نيکو و خانم مافي ارايه و مصوب شده بود، طرح مذکور براي دو ماه مسکوت ماند تا طرح مصوب تعيين تکليف نهايي شود.
رييس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس شوراي اسلامي، عنوان کرد: طرح تجمعات و راهپيمايي‌ها نيز از سوي آقاي مازني ارايه شد، نکات مثبت و منفي اين طرح در کميسيون مورد بررسي و در نهايت کليات آن تصويب شد، لذا به کارگروه احزاب ارايه شد تا در حضور وزارت کشور و اطلاعات و نيروهاي مسلح 25 ماده آن به صورت جزئي مورد بررسي قرار گيرد.
**وام تسهيل ازدواج جوانان را مجدانه پيگيري مي‌کنيم
همچنين رئيس فراکسيون احزاب و تشکل‌هاي مجلس با تأکيد بر لزوم توجه به ايده‌پردازي‌هاي جوانان گفت: وام تسهيل ازدواج جوانان را مجدانه پيگيري مي‌کنيم.
مهدي شيخ در نشست هم انديشي فراکسيون احزاب و تشکل‌هاي مجلس شوراي اسلامي با نمايندگان منتخب مجمع ملي سمن‌هاي جوانان اظهار داشت: جوان يعني صراحت، جسارت و انرژي؛ نبايد اين ويژگي‌ها را از جوانان بگيريم زيرا ايده جوانان مي‌تواند منشأ حل بسياري از مشکلات کشور باشد.
رئيس فراکسيون احزاب و تشکل‌هاي مجلس شوراي اسلامي در خصوص درخواست جوانان براي ايجاد رديف اعتباري مجمع جوانان در بودجه سال آينده بيان کرد: از آنجايي که اين مجمع در سال‌هاي گذشته تشکيل نشده بود بودجه‌اي نيز براي آن در نظر نمي‌گرفتند ولي تلاش مي‌شود تا در قانون بودجه سال آينده اين موضوع گنجانده شود.
وي با اشاره به خرسندي جوانان از تصويب قانون منع به کارگيري بازنشستگان افزود: اميدواريم نيروهاي بازنشسته که مشاغل را در اختيار دارند به صورت مناسبي جابه‌جا شوند.
شيخ با بيان اينکه مجلس شوراي اسلامي از معاونت جوانان وزارت ورزش حمايت مي‌کند، ادامه داد: نمايندگان مجلس حامي جوانان هستند و بايد با ساز و کارهاي غلط مقابله کنيم.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به درخواست سهميه ورود بانوان به مجلس يادآور شد: قائل شدن سهميه براي ورود زنان به مجلس نوعي تبعيض مثبت است که ديدگاه‌هاي موافق و مخالف زيادي در خصوص آن وجود دارد.
رئيس فراکسيون احزاب و تشکل‌هاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه وام تسهيل ازدواج جوانان را مجدانه پيگيري مي‌کنيم، بيان کرد: طرح مشاوران جوان در دولت اجرا مي‌شود و نمايندگان مجلس نيز اکثراً از جوانان به عنوان مشاور استفاده مي‌کنند.
شيخ اظهار داشت: وزير ورزش را براي حضور در اين نشست دعوت کرده بوديم که به علت عدم حضور سلطاني‌فر، وي از اين فراکسيون کارت زرد مي‌گيرد.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: نبايد اقداماتي را انجام دهيم که منجر به نااميدي جوانان شود. متأسفانه به دليل ضعف در اطلاع رساني جوانان از ظرفيت‌هايي که وجود دارد استفاده نمي‌کنند.
**سن جواني از 18 تا 35 سال تعيين شده است
محمدمهدي تندگويان معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتداي اين ديدار اظهار داشت: مجمع ملي سمن‌هاي جوانان به تصويب شوراي عالي جوانان رسيده و اساسنامه مجمع تهيه شده است و منعي براي ثبت اين مجمع وجود ندارد.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بيان کرد: سن جواني از 15 تا 29 سال بود که بنا بر درخواست ما و اخذ نظر 32 دستگاه مختلف، شوراي عالي جوانان سن جواني را از 18 تا 35 تعيين کرده است.
**سازمان ملي جوانان بايد احيا شود
پروانه مافي نيز در ادامه با اشاره به اينکه وزارت ورزش زيرساخت‌هاي بسيار خوبي براي جوانان تهيه کرده است، اظهار داشت: قانون تسهيل ازدواج جوانان تصويب شده بود اما براي اجراي دقيق آن به نظارت نياز دارد که براي اجرا نظارت بيشتر انجام خواهد شد.
نايب رئيس فراکسيون احزاب و تشکل‌هاي مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: سازمان ملي جوانان بايد احيا شود تا امور جوانان را پيگيري کند.
**قانون مديريت خدمات کشوري اصلاح شود
سيدفريد موسوي ضمن ارزيابي مثبت از عملکرد تندگويان معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش گفت: قانون منع به کارگيري بازنشستگان يک مطالبه و نياز جامعه بود ولي اين قانون تمام مشکلات نظام اداري را حل نکرده است.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: قانون مديريت خدمات کشوري هم بايد اصلاح شود تا مشکلات اين حوزه بيش از پيش رفع شود.
**نبض و حيات کشور به جوانان بستگي دارد
سيده حميده زرآبادي با بيان اينکه مجلس براي احياي سازمان ملي جوانان طرح داده است اما با لايحه دولت تداخل داشته که به همين دليل اين موضوع در دستور کار قرار نگرفت، اظهار داشت: اکنون با تعيين تکليف لايحه دولت پس از مدتي طرح مجلس براي احياي سازمان ملي جوانان دنبال خواهد شد.
عضو فراکسيون اميد مجلس با بيان اينکه نبض و حيات کشور به جوانان بستگي دارد، بيان کرد: قانون نظام مديريت نيز بايد در کنار قانون منع به کارگيري بازنشستگان ايجاد شود تا هر دو قانون وضعيت فعلي را سامان بيشتري دهند.
**رمز ساماندهي وضعيت جوانان؛ هر ايراني يک شغل
علي وقف چي با تأکيد بر لزوم اعتماد به جوانان اظهار داشت: همان طور که در زمان 8 سال جنگ تحميلي به جوانان اعتماد شد و کشور سربلند از اين دوره عبور کرد امروز نيز بايد به طور واقعي جوانان را بپذيريم.
نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: تنها راهکار خروج از وضعيت فعلي ساماندهي جوانان است و براي اين امر بايد براي هر ايراني يک شغل ايجاد کنيم.
**ميانگين سني مجلس دهم کاهش يافته است
زهرا ساعي در ادامه با بيان اينکه ميانگين سني مجلسي دهم کاهش يافته است، گفت: اعتماد عمومي به جوانان بيشتر شده است.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تقويت احزاب براي آينده کشور ضروري است، گفت: جوانان مي‌توانند براي تقويت احزاب نقش موثري را ايفا کنند.
سيام*3061*1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما