شناسهٔ خبر: 30013061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین محقق شده است

قزوین – ایرنا – رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: همه 331 مصوبه سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قزوین محقق شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل یاری شامگاه یکشنبه به مناسبت سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار صرف شده برای اجرای مصوبات این سفر 2 هزار و 95 میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه مصوبات سفر معظم له به قزوین دارای 2 بعد است که یکی در قالب طرح های عمرانی و زیرساختی و پروژه های اجرایی تعریف می شود و دیگری به مضامین و الزامات اختصاص دارد، اظهار داشت: در بخش نخست همه مصوبات اجرایی و محقق شده اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: در جریان این سفر پرخیر و برکت برخی طرح ها نیز به عنوان مطالبات مطرح و اجرای مطالعات آن در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها احداث سدهای نهب و بالاخانلو و احیای دشت قزوین و انتقال آب از سد طالقان به قزوین بود که همگی انجام شده و در دست اجرا قرار دارند.
یاری اضافه کرد: از بین مطالعات مصوب تنها مطالعه انتقال الموت رود و شاهرود به قزوین که به چهار استان دیگر نیز مربوط می شود هنوز بلاتکلیف مانده و انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار خود با اقشار و گروه های مختلف مردم قزوین در این سفر رهنمودها و تاکیداتی داشتند که این موارد در قالب یک کتاب به نام ' جمع آوری و منتشر شده است،اظهار داشت: مطالب درج شده این کتاب که حاوی فرمایشات رهبری در سفر به قزوین است به عنوان مضامین و الزامات راهبردی مدیران استان در اجرای طرح ها و برنامه ها و تدوین برنامه ها و چشم اندازها به شمار می رود.
وی اظهار داشت: ایجاد شهرک تحقیقاتی و تاکید بر احیای دشت قزوین از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب در این دیدارها مطرح و آنها را عنوان کردند که این موضوعات در قابل مضامین و الزامات راهبردی مدیریت استان قزوین آورده شده است.
یاری همچنین در خصوص احیای دولتخانه صفوی که یکی از موضوعات مطرح در سفر معظم له به قزوین بود، اظهار داشت: اعتبار و تعهدی که جزو مصوبات سفر رهبری در خصوص این پروژه و ویژه آزادسازی بخشی از این فضا بود تامین و تخصیص یافت و سایر اقدامات باقی مانده مربوط به دستگاه های اجرایی مختلف است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین با بیان اینکه منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان جزو اسناد بالادستی مدیریت استان محسوب می شود، اظهار داشت: این منویات و فرمایشات نقشه راه توسعه و اعتلای قزوین در همه ابعاد به شمار می رود و همه مدیران وظیفه دارند تا آنها را مورد توجه جدی قرار دهند.
24 آذر ماه سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قزوین در سال 82 است.
3013

نظر شما