شناسهٔ خبر: 30012585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدارس ابتدایی قم با کمبود معلم و تراکم بالای دانش آموزان مواجه است

R7854/P1361/S6,62/CT1

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم از تدریس حدود ۸۰۰ نفر از آموزگاران استان در دو نوبت خبر داد و گفت: به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی، برای جلوگیری از کمبود آموزگار حدود ۸۰۰ نفر از همکاران به‌صورت دو نوبت تدریس دارند.

صاحب‌خبر -

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در سطح استان اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن این تراکم برای جلوگیری از کمبود آموزگار، حدود 800 نفر از همکاران به‌صورت دو نوبت به تدریس می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این ساعات حضور معلمان به‌صورت رایگان است، ابراز کرد: با توجه به قانونی که همکاران آموزگار باسابقه 20 ساله ما موظف به 20 ساعت تدریس در هفته هستند که اغلب این همکاران در راستای برنامه خیرین آموزشی مدت‌زمان آزاد خود در 4 ساعت به تدریس رایگان می‌پردازند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم از آموزش رایگان 300 نفر از ایتام دانش‌آموز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ایتامی که از مرکز دارالاکرام استان معرفی‌شده با توجه به نیازهای آموزشی هریک طی کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه تحت خدمات و آموزش‌های رایگان قرارگرفته که در این زمینه از تعداد 100 نفر از همکاران آموزگار ناحیه 3 که به‌صورت رایگان در این امر انسانی مشارکت داشتند در همایشی تجلیل به عمل آمد.

وی با تأکید بر ثبت‌نام کودکان در مراکز پیش‌دبستانی تحت نظارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با توجه به ورود نهادهای دیگر در امر آموزش و لزوم آگاهی از اهمیت و حساسیت دوره پیش‌دبستانی درراه رسیدن به آموزش‌وپرورشی اصولی و موفق، دوره‌های آموزشی برگزار شد که پس از فراخوان دوره آموزشی تعداد 220 نفر از مربیان مراکز پیش‌دبستانی با چارچوب و قواعد عملی این دوره آشنا شدند.

به گفته پناهنده مراکز پیش‌دبستانی که تحت نظارت آموزش‌وپرورش فعالیت دارند مجوز ورود به سامانه ثبت‌نام سناد را کسب کرده و در این سیر کودکان این دوره موردسنجش طرح سلامت قرار خواهند گرفت و ادامه داد: درصورتی‌که درروند سنجش مشکلی مشاهده شود تنها با پیگیری در این دوران قابل‌حل و درمان است تا پس از گذران این دوره دانش‌آموزان سال‌های تحصیلی را با موفقیت سپری کنند.

انتهای پیام/ن

نظر شما