شناسهٔ خبر: 30012346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماز را ابزار برخی کارها نکنیم

به گزارش ایرنا،محمد کرم محمدی یکشنبه در نشست خبری کارگروه اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه نماز سازنده اخلاق انسانهااست ، افزود:همه خوبی هایی که در فطرت انسان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا،محمد کرم محمدی یکشنبه در نشست خبری کارگروه اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه نماز سازنده اخلاق انسانهااست ، افزود:همه خوبی هایی که در فطرت انسان وجود دارد با خواندن نماز عینیت می یابد.
وی ادامه داد: کسی که به معنای واقعی نماز را به پا می دارد عدل و انصاف را هم رعایت می کند.
محمدی با اشاره به اینکه نماز ما را از منکرات بدور می سازد، گفت: بخشی از ترویج نماز مربوط به مدارس و دانشگاه ها و بخش دیگر مربوط به خانواده ها است. فرزندی نماز خوان نمی شود مگر اینکه ببیند پدر و مادر نماز را به موقع به جا می آورند.
وی ادامه داد: دین مجموعه ای از همه باورهای انسانی است و یک شخص دیندار اگر هم فرد سیاسی شد آدم معتدلی خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) برای تکمیل و تکریم مکارم اخلاق آمده است، افزود: رعایت اخلاق و تکریم انسانها با برقراری حقوق شهروندی امکان پذیر است.
فرماندار شاهرود با اشاره به استقبال خوب مردم شاهرود از دولت تدبیر و امید گفت: اعتبارات خوبی در این سفر مصوب شد که نیاز به همت و پیگیری مدیران و مسوولان برای اجرایی شدن طرح های نیمه کاره دارد.
محمدی با بیان اینکه این سفر از جهت فرهنگی،اجتماعی و کارهای عمرانی و سرمایه گذاری سفر بسیار خوبی بود، افزود: با وجود همه مطالبه هایی که مردم داشتند این سفر عامل وحدت و همدلی بین مردم شد همه آمدند و ماندند.
احمد خرم معاون سیاسی فرماندار شاهرود با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای نشاط 15 طرح به اداره کل اجتماعی فرمانداری داده شده است، افزود: سه طرح از 15 طرح مصوب شده که بزودی ابلاغ می شود . این طرح ها حالت جشنواره ای دارند و با کمک سمن ها و دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.
خرم ادامه داد: مرکز خانه امید در یکی از شهرک های کم برخوردار با همکاری تشکل مردم نهاد ندای سلامت ، هلال احمر و اموزش و پرورش بر پا کرده ایم که در آن خدمات رایگان مشاوره ای در سطح دانش آموزان ، والدین و عموم مردم ارائه می دهند و مردم استقبال خوبی از این مرکز داشته اند.
وی با بیان اینکه 12 مدرسه در 5 شهرک کم برخوردار به وسایل ورزشی مجهز شده اند، افزود: در 2 هفته آینده بین این 12 مدرسه مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است.
خرم از برگزاری جشنواره بومی و محلی با حضور دانش آموزان در یکی از شهرک های شاهرود که به زودی انجام خواهد شد، خبر داد .
رضا مهدیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست گفت: یکی از مهمترین اولویت های فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
مهدیان با بیان اینکه هر چه سطح نشاط در جامعه بالا رود خشونت کاهش می یابد،افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که همه اقشار جامعه از ایجاد نشاط اجتماعی احساس رضایت کنند.
وی برپایی اردو ، نشاط اجتماعی،برپایی محافل انس با قرآن ،شب شعر،برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری،ادبیات و داستان ،اجرای برنامه های هنری و نمایشی، برپایی نمایشگاه کتاب، فعالیت 56 کانون فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان،فعالیت 10 انجمن فرهنگی و هنری ، اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و دینی ، برگزاری برنامه های ملی و مذهبی با همکاری دستگاه های مرتبط،برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی را در سطح شهرستان شاهرود از جمله فعالیت های اداره ارشاد اسلامی در جهت افزایش نشاط اجتماعی در این شهر برشمرد.
1023/6167
انتهای پیام

نظر شما