شناسهٔ خبر: 30012032 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

برقراری رومینگ اپراتورهای کوه نور و همراه اول در 16 روستای استان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان: با عملیاتی شدن رومینگ شرکت ارتباطات کوه نور به همراه اول مشترکین این اپراتور در 16 منطقه روستایی استان از ارتباط اپراتور همراه اول برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، مهدی عسکری زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از آغاز برقراری رومینگ اپراتور روستایی شرکت ارتباطات کوه نور به همراه اول جهت تامین پوشش ارتباط مشترکان اپراتور همراه اول در 16 روستای استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای پروژه رومینگ ملی در سطح کشور این پروژه در برش استانی در ماه جاری آغاز شده است که در این خصوص در ابتدای امر در هفته گذشته رومینگ 16 روستای بهره بردار از اپراتور کوه نور به بهره برداری رسید.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر 142 روستا در سطح استان تحت پوشش ارتباطی کوه نور هستند که با توجه به آغاز برقراری رومینگ در مرحله نخست این 16 روستا  در بخش های مرکزی بندرعباس، احمدی و فارغان شهرستان حاجی آباد، گوهران و گافرو پارامونت شهرستان بشاگرد، بخش لیردف بندرجاسک و همچنین بخش فین قرار دارند.

عسکری زاده ادامه داد: با انجام رومینگ ساکنان روستاهای یاد شده امکان دسترسی به اپراتور همراه اول را دارند که در حال حاضر دارای ارتباط Voice هستند.

شرکت ارتباطات کوه نور از سال 89 در قالب پروژه تامین خدمات اجباری روستایی جهت تامین تلفن خانگی و تک ارتباط عمومی در مناطق روستایی استان فعال است که طی تفاهم نامه ای با شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) امکان دسترسی مشترکین همراه اول در مناطق روستایی فراهم شده است.

نظر شما