شناسهٔ خبر: 30012029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بهبود کیفیت ارتباطات تلفن همراه روستایی با ارتقاء تجهیزات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان: با اجرای پروژه برگردان و ارتقای تجهیزات تلفن خانگی روستایی؛ روستاییان از ارتباط پایداری بهره مند می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، مهدی عسکری زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص اجرای پروژه SWAP روستایی (برگردان) گفت: به منظور بهبود کیفیت ارتباطات و ارائه سرویس های مناسب در سطح مناطق روستایی طرح ارتقای تجهیزات سایت های WLL  تلفن خانگی روستایی به همراه اول در استان در حال اجرا است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که از جمله مهمترین اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق روستایی است، گفت: از 248 سایت تلفن خانگی روستایی (WLL) دایر در سطح استان برگردان تعداد 225 سایت از WLL به همراه اول در این طرح انجام شده است که 23 سایت باقی مانده ظرف یکی دو ماه آینده در طرح مذکور برگردان خواهد شد.

مهدی عسکری زاده ضمن تشکر از همکاری و تلاش های مدیریت مخابرات منطقه هرمزگان در اجرای SWAP سایت های WLL به همراه اول در روستاها و محورهای جاده‌ای استان، افزود: هدف از این طرح بهرمندی همه مشترکین ساکن در روستاها و مسافران در جاده ها جهت ارتباطی پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی استان است.

عسکری زاده ادامه داد: روستاهای استان پس از اجرای کامل طرح برگردان (SWAP) بر اساس اولویت پوشش جمعیتی به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه ارتقا خواهند یافت.

وی تصریح کرد:  با اجرای این پروژه و مهاجرت به نسل جدید تلفن همراه، در روستاهای استان امکان استفاده از خدمات پیامک و اینترنت تلفن همراه مهیا خواهد شد.

نظر شما