شناسهٔ خبر: 30011902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوتاه از دانشگاه تهران

تهران-ایرنا-رونمایی از کتاب ما و جهان اساطیری، برگزاری کارگاه پیش‌گیری و درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی و اعلام نتایج مسابقات تیراندازی هفدهمین جشنواره ورزشی درون دانشگاهی از جمله مهم ترین خبرهای دانشگاه تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه تهران، جلسه معرفی و بررسی کتاب «ما و جهان اساطیری؛ گفت‌وگوی هوشنگ گلشیری با مهرداد بهار» به کوشش انجمن ایران‌شناسی، 20 آذر 1397 در تالار کمال این دانشکده برگزار شد.
در این جلسه که با معرفی اجمالی از استادان ملک مهرداد بهار و هوشنگ گلشیری و شناسنامه کتاب توسط محمدعلی عزت‌زاده، دبیر نشست آغاز شد، باربد گلشیری گردآورنده و نگارنده کتاب شرحی از مراحل پیاده‌سازی گفت‌وگوها و نگارش کتاب با حفظ حس گفت‌وگو در عین وفاداری به اصل ارائه و بخشی از صدای گفت‌وگوها نیز برای حاضران پخش شد.
در ادامه محمود جعفری دهقی، استاد گروه فرهنگ و زبان‌شناسی و از اعضای مؤسس انجمن ایران‌شناسی نقدی تحلیل‌گرانه از دیدگاه اسطوره‌شناسی و فرهنگ و ادبیات باستانی ایران، بر کتاب ارائه کرد.
هم‌چنین سیدحسین مجتهدی، متخصص روان‌شناسی و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای روان‌شناختی، در توجیه پیوند روان‌شناسی و اسطوره‌شناسی توضیحاتی ارائه و از دیدگاه تخصصی خود به تحلیل اساطیر ایرانی و مفاهیم طرح‌شده پرداخت.

**برگزاری کارگاه پیش‌گیری و درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی
کارگاه پیش‌گیری و درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی (کمردرد) با هدف ارتقا سلامت جسمی و حرکتی کارکنان و پیش‌گیری از بیماری‌های اسکلتی عضلانی از سوی اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه و با همکاری مرکز آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان ویژه همکاران دانشگاهی 17 و 18 آذر 1397 با حضور شهین سلطانی، متخصص طب کار اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران برگزار شد.

** اعلام نتایج مسابقات تیراندازی هفدهمین جشنواره ورزشی درون دانشگاهی
حضور نرجس امامقلی‌نژاد، نوگل نادری و علیرضا میرزایی از ملی‌پوشان تیراندازی کشور، سطح این مسابقات را بیش از بیش بالا برد.
در مسابقات تیراندازی با تپانچه و تفنگ دختران؛ دانشکده تربیت بدنی 2 مدال طلا و 1 نقره، پردیس دانشکده‌های فنی 1 مدال برنز و 2 مقام چهارمی، دانشکده دامپزشکی 1 مدال نقره و پردیس هنرهای زیبا 1 مدال برنز کسب کردند.
در مسابقات تیراندازی با تپانچه و تفنگ پسران؛ پردیس دانشکده‌های فنی 1 مدال طلا و 2 مدال برنز، پردیس کیش 1 مدال نقره، دانشکده مدیریت 1 مدال طلا و 1 مدال نقره، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی 1 مدال طلا، پردیس ابوریحان و دانشکده ادبیات هر کدام 1 مقام چهارمی، کسب کردند.
هفدهمین جشنواره ورزشی درون دانشگاهی دانشجویان دانشگاه تهران در رشته‌های مختلف تا 5 دی سال جاری ادامه خواهد داشت.

**9491**1601**

نظر شما