شناسهٔ خبر: 30011867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بیانیه خبرنگاران تبریزی، لطفا احترام بگذاری

ورزشی نویسان تبریز طی بیانیه ای از استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهر تبریز، رئیس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و درنهایت رئیس هیات فوتبال این استان برای حل مشکلات خود خواستار رسیدگی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

خبرنگاران تبریز؛ عکاسان و تصویربرداران  آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های مالک باشگاه تراکتورسازی، ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سازمان شهرداری تبریز و  هیات فوتبال در حل مشکلات تماشاگران از جمله بلیط فروشی – اتوبوس‌رانی – امداد‌رسانی اورژانس و راه‌های دسترسی ارج می‌دهند و همواره انعکاس دهنده عملکرد مثبت مسئولان بودند.

 اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی که در سرما و گرما در مسابقات حاضر می‌شوند تا انعکاس دهنده اخبار و مشکلات اهالی فوتبال تبریز باشند که در نهایت بدون هیچ چشم داشتی فقط و فقط خواهان حل مشکلات پرشمار در جهت کار رسانه‌ای هستند تا بدون درگیری تنها مشغول کار خود باشند.

در این میان خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان حوزه ورزش در انجام رسالت خطیر اطلاع‌رسانی خود، متاسفانه همیشه با یک‌سری از مشکلاتی روبه‌رو هستند که شاید در دیدار تراکتورسازی و فولاد این موضوع بیشتر به چشم خورد.

خبرنگاران عکاسان و تصویربرداران تبریزی از لحظه ورود به ورزشگاه از اتوبان با مشکل رو به رو هستند تا لحظه‌ای که بازی تمام شده و برای انعکاس صحبت‌های مربیان و بازیکنان مجبور به ترک جایگاه خبرنگاران می‌کنند.

اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی که می‌خواهند از طریق جاده اختصاصی از اتوبان شهید کسایی تبریز وارد ورزشگاه شوند با سدی بزرگ به عنوان حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان رو به رو می‌شوند که خواستار کارت ترددی هستند که مطابق با پلاک خودرو، در حالی که اکثر اصحاب رسانه بدون خودروی شخصی بوده و عمدتا‌ با آژانس یا سایر وسایل نقلیه تاکسی‌های آنلاین به سمت ورزشگاه می‌روند و کارت خبرنگاری یا عکاسی سازمان لیگ هم گویا هیچ اعتباری ندارد.

نکته که نباید فراموش شود این است که خبرنگاران باید از دری وارد شوند که تماشاگران هم از آن وارد می‌شوند و حداقل ۱۵ دقیقه پشت در مانده و حتی بازرسی بدنی و وسایل رسانه‌ها تنها در تبریز انجام می‌شود که تنها خواسته خبرنگاران تکریم و احترام است تا رسالت آن‌ها خدشه‌دار نشود.

بالاخره اهالی رسانه وقتی وارد جایگاه خبرنگاران می‌شوند ولی مشکلاتشان هنوز تازه شروع می‌شود، اینترنت جایگاه خبرنگاران کُند بوده و در برخی از مواقع هم وصل نمی‌شود. افراد غیر خبرنگار بیش از ۳۰ درصد جایگاه را در تصرف خود درآورده‌اند و خبرنگاران برای نشستن در جایگاهشان هم مشکل دارند‌.

تماشاگران تیم تراکتورسازی می‌توانند با گوشی‌های خود عکس بگیرند ولی یگان ویژه نیروی انتظامی به خبرنگاران اجازه عکاسی و تصویربرداری از جایگاه خبرنگاران نمی‌شود‌ و خبرنگاران باید در قفس جایگاه خبرنگاران باقی مانده و حق هیچ کاری را ندارند.

بعد از اتمام بازی خبرنگاران باید مسیر طولانی و در خلاف جهت خروج تماشاگران را طی کنند و بعد از گذر از چندین درب و بعد از معطلی بیش از ۲۰ دقیقه‌ای بالاخره با درگیری و کلی توهین به سمت اتاق کنفرانس و میکسدزون برسند.

درنهایت باید گفت رفتار نه چندان جالب نیروهای انتظامی و حتی نیروهای حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با خبرنگاران ورزشی، وضعیت نامناسب جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز، عدم پوشش مناسب اینترنت ورزشگاه، مشکلات پارکینگ برای پارک خودرو خبرنگاران و اهالی رسانه و در نهایت شرایط میکسدزون ورزشگاه که بیشتر شبیه به منطقه‌ای برای عکس یادگاری هواداران با بازیکنان تبدیل شده بود، از دغدغه‌های خبرنگاران ورزشی در تبریز است.

در ورزش و خاصه فوتبال شاید ورزشکاران چند ماهی از سال به صورت مستقیم درگیر باشند اما این خبرنگاران هستند که در همه ایام سال از اعیاد گرفته تا روزهای عزاداری وظیفه خود می‌دانند تا بازوی توانمند ورزش باشند؛ قشر زحمت‌کشی که متأسفانه هیچ‌گاه هم دیده نمی‌شود.

 

به طبع این انتظار می‌رود تا استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهر تبریز، رئیس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و درنهایت رئیس هیات فوتبال این استان برای حل مشکلات خبرنگاران ورزشی چاره‌ای بایندیشند تا این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا، با کمترین امکانات بتوانند برای ارتقا ورزش این استان همراه با ورزشکاران و مسئولان، تلاش کنند.

 

حیران حیدری، سعید عبدی، مهرداد نوع بشر و جمعی از ورزشی‌نویسان استان آذربایجان‌شرقی – ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۹۷

 

نظر شما