شناسهٔ خبر: 30011724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار برگزیده اجتماعی ۲۵ آذر/

از موانع بر سر راه انتشار اوراق مشارکت تا بارانی شدن هوا

بدهی شهرداری مانعی بر سر راه انتشار اوراق مشارکت/یک پای ماجرای مافیای کنکور آموزش و پرورش است/بدهکاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به پیمانکاران و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی ۲۵ آذر ۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، « احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: تا ظهر دوشنبه ( 26 آذر) شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مهیا است بنایراین در این مناطق غبار محلی وجود خواهد داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به کشور، افزود: در استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و به تدریج در استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در استان های تهران، البرز، قزوین، همدان و مرکزی بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف و در برخی نقاط کرمانشاه، ایلام و خوزستان رعد و برق پیش بینی می شود.

 

وظیفه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا ظهر سه شنبه، گفت: از ظهر سه شنبه ( 27 آذر) بارندگی در نواحی ذکر شده قطع می شود و بارش ها را در شرق سواحل دریای خزر، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در بخش هایی از مرکز کشور خواهیم داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه در غرب استان های کردستان و کرمانشاه، شمال زنجان، جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بیشترین میزان بارندگی را خواهیم داشت.

 

 

یک پای ماجرای مافیای کنکور آموزش و پرورش است

این دو کلمه «مافیای کنکور» را از زبان وزیر آموزش و پرورش بسیار شنیده ایم. در بسیاری از سخنرانی هایش به مافیای کنکور اشاره دارد و او بارها از عزم وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت کتاب های کمک درسی و آزمون در مدارس می گوید و تاکید دارد تا حدودی این موضوع را در دوره ابتدایی عملیاتی کرده است.

در مقابل هم، تمام شبکه های رسانه ملی تبلیغات موسسات و کتاب های کمک آموزشی را دارند. تبلیغاتی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش به آن انتقاد دارند و این تبلیغات را غیراستاندارد می دانند که در فرایند یاددهی و یادگیری اختلال ایجاد می‌کنند. این درحالی است که کمتر دانش آموزی پیدا می شود، در دوره متوسطه باشد و کتاب های کمک آموزشی ناشران مختلف را نداشته باشد. بسیاری از دانش آموزان دوره متوسطه برای آمادگی کنکور براساس مشاوره های دبیران خود از کتاب های کمک آموزشی آزمون های مدارس استفاده می کنند.

بدهی شهرداری مانعی بر سر راه انتشار اوراق مشارکت

«محسن هاشمی» در پایان صد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای دریافت اعتبار از بانک به اندازه کافی وثیقه دارد و می تواند در این خصوص اقدام کند اما میزان بدهی ها به سیستم بانکی باعث ایجاد مشکل در گرفتن اعتبارات شده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طبق آیین نامه های بانکی ارگان بدهکار به بانک نمی تواند از سایر بانک ها نیز وام بگیرد، خاطرنشان کرد: مانع اصلی ما برای استفاده از اوراق مشارکت بدهی های شهرداری به سیستم بانکی است که باید از طریق مذاکره با بانک ها حل کنیم.

بدهکاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به پیمانکاران

سیدمحمود میرلوحی امروز یکشنبه 25 آذر در صد و هفتمین جلسه شورا در خصوص مطالبات پیمانکاران از شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شهرداری تهران 56 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 12 هزار میلیارد تومان آن مربوط به پیمانکاران می باشد.

 

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در قالب 12 هزار میلیارد تومان به 4 هزار پیمانکار بدهکار است، افزود: نحوه پرداخت بدهی پیمانکاران باید تابع دستورالعمل فنی، عادلانه و قانونمند باشد.

تصویب یک‌فوریت مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

در جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند الف تبصره بیستم مصوبه بودجه سال 97 شهرداری تهران و مجوز انتشار 30 هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی تهران در دستور کار قرار گرفت.

 

«زریر نگین تاجی» در خصوص یک فوریت این لایحه گفت: اوراق مشارکت یکی از منابع مالی است که می تواند فواید بیشتری برای شهرداری تهران داشته باشد.

 

سرپرست معاونت مالی اقتصاد شهری شهرداری افزود: دو هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده که ما خواهان آن هستیم این میزان 50 درصد افزایش یابد که در این صورت اوراق مشارکت برای سال جاری سه هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

جداسازی دانش‌آموزان با اصل تربیت خلاق مطابقت ندارد

«فرهاد کریمی» در نشست خبری که در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: تاکنون 350 هزار گزارش اقدام پژوهی توسط معلمان ارایه شده است.

 

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: یعنی معلم پژوهشی را برای حل مشکلات تدریس خود طراحی و عملیاتی می کند و هدف ما فاصله گرفتن از تحقیقات دانشگاهی و حرکت به سمت پژوهش های مدرسه محور است.

 

باید دخالت در دانشگاه های کشور کم شود

«حسن قاضی زاده هاشمی‌» در مراسم نوزدهیمن جشنواره تجلیل از برگزیدگان کشور که امروز (۲۵ آذر ماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: در سال ۲۰۰۱ جایگاه تولید علمی بالا نبود اما در طی ۱۰ سال شتاب چشمگیر گرفت و در سال ۲۰۱۱ موقعیت ممتاز داشتیم و پس از آن شتاب کندی داشتیم اما در سال ۲۰۱۶ شرایط دوباره ممتاز شد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش با بیان اینکه وضعیت کیفی مقالات هم بهتر شده است گفت: ۱۰ سال زودتر از برنامه ۱۴۰۴ رتبه نخست را در علم دریافت کردیم اما در حوزه فناوری خیلی بالا نیستیم.

 

 

 

نظر شما