شناسهٔ خبر: 30011692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت الله مصباح یزدی:

رشد علم و توجه به تحقیق و پژوهش، جامعه دینی را به کمال می‌رساند

نمایندگی قم

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: رشد علم و توجه به تحقیق و پژوهش جامعه دینی را به کمال و تعالی می رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایسنا ، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در همایش حوزه علمیه، پژوهش، دستاوردها و ظرفیت ها که در در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت هفته پژوهش عنوان کرد: تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی در تولید علم و دانش دارد و باید نسبت به توسعه ظرفیت ها در پژوهش اهتمام داشت؛ علم و دانش به صورت تدریجی تکامل پیدا می کند و دارای رشد کمی و کیفی و نوسان است.

وی تصریح کرد: جامعه ای می تواند به توسعه و پیشرفت و تعالی دست پیدا کند که نسبت به کسب علم و دانش و انجام پژوهش بی تفاوت نباشد.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: رشد علم و توجه به تحقیق و پژوهش جامعه دینی را به کمال و تعالی می رساند؛ جامعه ای که در صدد یافتن پاسخ های صحیح و علمی به سوالات و شبهات خود باشد همواره در مسیر رشد و تکامل قدم برمی دارد و می تواند به گره گشایی از مسائل بپردازد.

مصباح یزدی گفت: رشد علمی و پژوهشی مانع از رکود و تنزل و افول بشری می شود از این رو در مباحث پژوهشی و تحقیقاتی و علمی نباید قصوری داشته باشیم.

وی افزود: امکانات زیادی در زمینه پژوهش و کسب علم و دانش در اختیار جامعه قرار دارد و هیچ عذری در رابطه با قصور و کوتاهی در زمینه پژوهش و تحقیق پذیرفته نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد:پژوهش نیز همچون مقوله های دیگر با آفات و آسیب هایی مواجه است، باید در مورد پژوهش و تحقیق به آسیب شناسی دقیق بپردازیم و کمی ها و کاستی ها را بشناسیم تا بتوانیم در پژوهش و تحقیق به رشد کمی و کیفی دست یابیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های روزافزونی در علم و پژوهش داشتیم و این از برکات انقلاب در تولید علم و رشد پژوهش است.

 مصباح یزدی عنوان کرد: همه پژوهشگران و عالمان و اندیشمندان باید تولید علم و پژوهش را جزء وظیفه و رسالت خود بدانند و نسبت به رشد علمی و پژوهشی در کشور متعهد باشند.

انتهای پیام

نظر شما