شناسهٔ خبر: 30011680 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان آغاز شد

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب این استان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

حسین اسحاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 40 اجرای نمایش خیابانی رضوی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره ملی تاتر خیابانی جنوب کرمان به مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند.
وی تصریح کرد: این آثار با مضامین فرهنگ رضوی و انقلاب اسلامی، فرهنگ رضوی و دفاع مقدس ، فرهنگ رضوی و ایثار و شهادت، جلوهای فرهنگ رضوی و آیین ها، کودکان و فرهنگ رضوی، تاثیر فرهنگ رضوی بر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ رضوی و وحدت اجرا می شود.
اسحاقی ادامه داد: این اجراها تبلور شعار تئاتر برای همه و جزء مردمی ترین برنامه های جشن های انقلاب در استان خواهد بود که تلاش شده نمایش های انتخابی ضمن ارتباط موضوعی با فرهنگ رضوی از کیفیت فنی بالایی برخوردار باشند و با نگاهی به شادی در جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی با زبان هنر و بدون واسطه با عموم مردم ارتباط برقرار کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: برگزاری این اجراها در نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ و ارزش های دینی و انقلابی موثر است.
بخش رقابتی این جشنواره به مدت سه روز بعد از ظهرها در محل پارک ولیعصر جیرفت برگزار می شود.
این جشنواره 28 آذر ماه در شهرستان کهنوج با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.
3029/7429/7450

نظر شما