شناسهٔ خبر: 30011607 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: راهپیمایی بازگشت محاصره غزه را بین المللی کرد

تهران -ایرنا - اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین 'حماس' با تاکید بر حمایت فلسطینیان از مقاومت، تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت باعث شده تا محاصره غزه پس از سال ها بی توجهی به یک موضوع بین المللی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المیادین، هنیه در مراسم سی و یکمین سالگرد تاسیس این جنبش با حضور هزاران فلسطینی افزود: راهپیمایی بازگشت که در اعتراض به رفع محاصره غزه و حق بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین های خود انجام می شود، نشانگر تاکید نسل جدید فلسطینی ها بر حق بازگشت به وطن و عدم عقب نشینی از آن است.
وی افزود: تداوم راهپیمایی های بازگشت پرونده محاصره غزه را پس از سال ها محاصره و بی توجهی، به موضوعی قابل بحث و بررسی در سطح منطقه ای و بین المللی تبدیل کرده است.
رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه این راهپیمایی ها دارای نکته های راهبردی بود از جمله اینکه معامله موسوم به قرن هرگز محقق نخواهد شد.
وی تصریح کرد که قدس همچنان یک مکان عربی و اسلامی است و اقدام آمریکا در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس، چیزی را تغییر نداده و نخواهد داد.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: حضور گسترده مردم فلسطین در مراسم سی و یکمین سالگرد تاسیس حماس حامل این پیام مهم است که فلسطینیان حامی و پشتیبان مقاومت هستند.
وی گفت که گردان های قسام شاخه نظامی حماس مکان های ورود و خروج نیروهای ویژه اسرائیلی را به خوبی می دانند و از زمان ورود و خروج آن ها مطلع هستند.
هنیه تاکید کرد هر نظامی اسرائیلی که وارد غزه شود یا کشته و یا اسیر می شود.
وی خطاب به اسرای فلسطینی نیز گفت: مقاومت طولی نمی کشد که شما را از پشت میله های زندان رژیم صهیونیستی بیرون خواهد آورد.
این مقام حماس با اشاره به عملیات های شهادت طلبانه فسلطینیان علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، گفت: موج عملیات ها علیه اسرائیلی ها در کرانه باختری کاملا با مقاومت در غزه همسو و هماهنگ است. فلسطینیان نمی توانند تن به ذلت و خواری بدهند و کرانه باختری با ادامه این عملیات ها نشان داد که این مکان را قبرستان معامله قرن خواهد کرد.
هنیه تاکید کرد: به همه جهان می‌ گویم مقاومت از نظر زمانی و مکانی تداوم خواهد داشت؛ تحرکات جدید در کرانه باختری، پاسخ به اهانت‌ های رژیم اشغالگر در کرانه باختری و قدس است.
وی گفت: مقاومت فلسطین باعث سقوط افیگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل شد و سران اسرائیل جایی در خاک فلسطین ندارند.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: زمانی که حماس و گروه های مقاومت وعده ای می دهند، باور کنید، آن ها به وعده های خود عمل می کنند.
عضو حماس تصریح کرد: گردان‌های القسام «گنجی امنیتی» در اختیار دارند که پیامدهای میدانی مهمی در عملیات نبرد مغزها با رژیم اشغالگر دارد. القسام و دیگر گروه‌ های مقاومت فقط مقدار کمی از توانمندی های خود را در مقابله با صهیونیست ‌ها به نمایش گذاشته‌ اند.
صدها هزار نفر از شهروندان فلسطینی در شهر غزه از صبح یکشنبه در میدان «الکتیبه» این شهر حاضر شدند تا سی و یکمین سالگرد تاسیس حماس را که امسال شعار آن «مقاومت پیروز می شود و محاصره شکسته خواهد شد» جشن بگیرند.
14 دسامبر هر سال مصادف با سالگرد تاسیس حماس است و این جنبش با فعالیت های مختلف آن را در کنار شهروندان فلسطینی جشن می گیرند.
'حماس' نام مختصر 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین'، جنبشی مردمی است که در پی ایجاد شرایط لازم جهت آزادی این کشور از ظلم و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست.
این جنبش انقلابی که از حمایت تود‌ه‌های مردمی برخوردار است، تاکید دارد که تا آزادی فلسطین مبارزات خود ادامه می‌دهد.
خاورم**9329*1436*

نظر شما