شناسهٔ خبر: 30011407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی همیشه خالی است

تهران- ایرنا- معاون وزیر بهداشت گفت: نزدیک به 20 سال است که 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی همیشه خالی است و از طرفی این بیمارستان‌ها حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند و 80 درصد مردم نیز توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی روز یکشنبه در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: حتی بهترین نظام‌های سلامت جهان نیز 20 تا 30 درصد منابع خود را هدر می‌دهند. باید بتوانیم با کمترین منابع، به نتایج ایده آل خود برسیم و سلامت بیشتر را با منابع فعلی به دست بیاوریم.

* اهداف نظام سلامت
وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت تا سال 2008 افزایش طول عمر یعنی امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ‌های زودرس و ناتوانی‌ها، حفاظت از مخاطرات مالی ناشی از بیماری ها و کاهش هزینه های فقرزای سلامت را از اهداف سلامت در کشورها عنوان کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: پاسخگویی و افزایش رضایت مردم از دیگر اهداف نظام سلامت است. هر ایرانی 3 تا 10 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت تنها در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات بالینی نیست، بلکه بیمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب، به آنها احترام نیز گذاشته شود.

* کارآفرینی در حوزه سلامت
حریرچی درباره کارآفرینی در حوزه سلامت اظهار داشت: هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آنها باشد. در حال حاضر پنجره جمعیتی کشور دارای جمعیت فعال است و مولدانشان حدود 70 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و طی 30 سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد. همچنین باید انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعیت همخوانی داشته باشد.
اجتمام*9482*1193

نظر شما