شناسهٔ خبر: 30010970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا در ۲۵ آذر

هوای ایران بارانی می شود/ آلودگی ها می روند

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: ورود سامانه بارشی از ظهر دوشنبه ( ۲۶ آذر) باعث بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور می شود و از میزان غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می شود.

صاحب‌خبر -

« احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: تا ظهر دوشنبه ( 26 آذر) شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مهیا است بنایراین در این مناطق غبار محلی وجود خواهد داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به کشور، افزود: در استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و به تدریج در استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در استان های تهران، البرز، قزوین، همدان و مرکزی بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف و در برخی نقاط کرمانشاه، ایلام و خوزستان رعد و برق پیش بینی می شود.

 

وظیفه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا ظهر سه شنبه، گفت: از ظهر سه شنبه ( 27 آذر) بارندگی در نواحی ذکر شده قطع می شود و بارش ها را در شرق سواحل دریای خزر، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در بخش هایی از مرکز کشور خواهیم داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه در غرب استان های کردستان و کرمانشاه، شمال زنجان، جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بیشترین میزان بارندگی را خواهیم داشت.

 

وظیفه خاطرنشان کرد: روز سه شنبه نیز در نیمه شمالی خوزستان، جنوب شرق لرستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان بارندگی را پیش بینی می کنیم.

 

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور در اوایل روز چهارشنبه، گفت: این سامانه بارشی از سمال شرق کشور خارج می شود و از اواخر روز دوشنبه و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می شود.

 

وظیفه یادآور شد: از بعد از ظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه به سبب بارش شدید  باران  و رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط استان های ایلام، کرمانشاه و نیمه شمالی خوزستان، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها  پیش بینی می شود.

 

وی ادامه داد: در این مدت به سبب بارش برف در جاده های کوهستانی استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز تهران، گیلان و غرب مازندران لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می شود.


وظیفه گفت: به هموطنان عزیز توصیه می شود؛ تمهیدات لازم برای تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده های کوهستانی برفگیر  به عمل آید و برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز دوشنبه ( 26 آذر) کمی ابری و غبارآلود، به تدریج افزایش ابر، اوایل شب بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

وظیفه با اشاره به کاهش دمای هوای تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران روز سه شنبه، ابری در بعضی ساعات بارش باران، به تدریج کاهش ابر در اوایل شب و وزش باد شدید پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در سردترین زمان 3 درجه و در گرم ترین زمان 12 درجه خواهد بود.

نظر شما