شناسهٔ خبر: 30010763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره ورزش دماوند: سالن ورزشهای رزمی در شهرستان نداریم

تهران – ایرنا – رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در سطح شهرستان سالن مناسب رشته‌های رزمی مانند بوکس، جودو، تکواندو و کاراته نداریم، افزود: پیشنهاداتی به شهردار دماوند در خصوص توسعه سالن ورزشی شهید مدنی این شهر داده شده تا کمبود سرانه ورزشی جبران شود.

صاحب‌خبر -

رضا مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شهرستان دماوند به رغم داشتن قدمت زیاد رشد و توسعه ای در اماکن ورزشی نداشته است افزود: هم اکنون در سطح شهرستان 36 هیئت ورزشی فعال و 33 مکان ورزشی وجود دارد که از این تعداد 11 مکان سرپوشیده، 13 مکان ورزشی سرباز و 9 مکان توسط ارگان های دولتی اداره و نظارت می شود.
وی در خصوص مصوبات سفر وزیر محترم ورزش به شهرستان دماوند و طرح های پیش بینی شده در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از جمله مصوبات این سفر، اجرا و بهره برداری دیوار صخره نوردی در شهرستان است که این هفته با مشخص شدن پیمانکار پروژه عملیات اجرایی آن آغاز و در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول از دیگر مصوبات سفر را ساماندهی پیست اسکی آبعلی از سوی شهرداری این شهر ذکر کرد و گفت: پیست اسکی آبعلی از جمله پیست های بین المللی و در واقع نخستین پیست اسکی استان تهران است که در سالهای گذشته به دلیل نبود مدیریت مناسب و دستگاه های مورد نیاز تخریب شده است و قابل استفاده نیست.
مقدم همچنین به طرح های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر اشاره و بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره و نیمه کاره‌‌ روستای گرم‌آبسرد در صورت تخصیص اعتبار و تکمیل طرح در دهه فجر افتتاح می شود؛ همچنین در نظر داریم فاز نخست ورزشگاه 5هزار نفره‌ شهرستان را در دهه فجر کلنگ زنی کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از تعمیرات برخی سالن های ورزشی شهرستان همچون سالن ولیعصر(عج) و شهید مدنی از نظر گرمایشی و سرمایشی و نیز ساختاری بااعتباری با مبلغ حدود 200 میلیون ریال با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند در آینده نزدیک خبر داد.
وی با بیان اینکه دماوند با کمبود سرانه اماکن ورزشی در مرکز شهر مواجه است، ادامه داد: از سوی دیگر نبود سالن های ورزشی به صورت کافی در مرکز شهر و وجود بیشتر سالن‌ها در روستاها، موجب شده است تا فعالیت های زیادی در حوزه ورزش در داخل شهرها صورت نگیرد.
این مقام مسئول همچنین در خصوص توسعه بخش ورزش شهرستان و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های ورزشکاران، خاطرنشان کرد: ‌این نهاد سعی دارد در مناسبت های مختلف همچون هفته بسیج، هفته نیروی انتظامی و ... مسابقات مختلف ورزشی برگزار کند که در این مسابقات توانستیم استعدادهای جوانان شهرستان را در زمینه های مختلف کشف کنیم.
وی در خصوص اعزام ورزشکاران در مسابقات استانی و کشوری نیز گفت: اخیراً حدود 89 نفر از بانوان شهرستان در مسابقات قهرمان کشوری کاراته موفق به کسب مدال شدند و در سایر رشته های مختلف نیز این‌اتفاق افتاده است، در مسابقات استعدادهای برتر نیز دو نفر از اسکی بازان شهرستان شرکت کردند و توانستند مقام کسب کنند در سطح منطقه نیز موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم.
مقدم با اشاره به اینکه ورزش از جایگاه ویژه ای برای سلامت خانواده و جامعه برخوردار است، تاکید کرد: نگاه مسئولان شهرستان باید به ورزش نگاهی ویژه ای باشد و از ورزش حمایت کنند چون هرچه بتوانیم امکانات و خدمات رسانی را بیشتر کنیم، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت و این به نفع شهرستان خواهد بود؛ نقش مسئولان و حضور آنان در مسابقات ورزشی موجب ایجاد انگیزه برای ورزشکاران می شود.
تهرام/7246/ 6139

نظر شما