شناسهٔ خبر: 30010337 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«مسعود فروتن» به کتاب باز می رود

تهران- ایرنا- برنامه «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت امشب (یکشنبه 25 آذر ماه) میزبان مسعود فروتن، کارگردان، نویسنده، بازیگر، گوینده و مجری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فروتن امشب در برنامه کتاب باز مقابل سروش صحت نشسته و درباره لذت لمس کتاب کاغذی خواهد گفت. او همچنین درباره کتاب خود و اینکه یک کتاب باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا آن را نگه دارد صحبت خواهد کرد. فروتن در ادامه از دوران کودکی و قصه‌خوانی‌های مادرش نیز خواهد گفت.
در بخش دوم (بخش ثابت یکشنبه‌شب‌ها) احسان رضایی با معرفی کتاب در مورد قصه‌گویی‌های قدیمی صحبت خواهد کرد.
فروتن نویسنده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون است. او از نسل‌های اول فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال 1350است. وی پس از انقلاب اسلامی با ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک مدرک لیسانس خود در زمینه کارگردان سینمایی را نیز دریافت کرد.
فروتن بیش از سه دهه است که به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش بیش از 150 تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می‌شود.
این هنرمند در پروژه های تلویزیونی چون پدر، دلدادگان، مسابقه سر آشپز بزرگ،همه بچه های من، مادر، ماه مهربان، قصه های شب سیما، ناگهان بهار، ضلع ششم، خورشید برخاک فعالیت کرده است.
فروتن همچنین همچنین نویسنده کتاب هایی چون «از سر دلتنگی» (1382)، «در کوچه پس کوچه‌های کودکی» (1383)و «ناتمام» (1389) است.
«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 1 بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.
فراهنگ**9210** 9053

نظر شما