شناسهٔ خبر: 30010148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی:

محتکر رب گوجه فرنگی در مراغه به 360 میلیون ریال جریمه محکوم شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از صدور حکم احتکار رب گوجه فرنگی در مراغه خبر داد.

صاحب‌خبر -
سید احد یوزباشی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای مبارز با محتکران طی گشت مشترک تعزیرات حکومتی، اداره اطلاعات و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراغه در یکی از انبارهای این شهرستان 33 هزار و 520 قوطی رب گوجه فرنگی به وزن‌های  700 و 800 گرمی کشف شد. 
 
 وی افزود: طی گزارش اداره اطلاعات مبنی بر اظهارات متهم،  وی قصد صادرات داشت اداره صمت مراغه کالاهای فوق را احتکار دانسته و اعلام کرده که صاحب کالا جزو صنوف شناخته نمی‌شود بلکه وی فقط دارای مجوز شرکت بوده است. 
 
 وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه و اعلام ممنوع بودن صادرات رب گوجه فرنگی، نداشتن مجوز برای انبار و نگهداری اين كالا و عدم اعلام موجودی و همچنين عرضه آن به مبلغ  بیشتر از نرخ مصوب، از جمله دلائل احراز تخلف احتکار متهم محسوب می‌شود. 
 
 مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ارزش اولیه این کالا بیش از 3 میلیارد و ششصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی مراغه پس از بررسی‌های لازم صاحب کالا را ملزم به فروش آن‌ها و پرداخت 10 درصد از ارزش کالای هدف یعنی مبلغ 360 میلیون ریال جریمه کرده است و هم اكنون رب احتكار شده با دستور شعبه درحال توزيع درفروشگاه‎های شهرستان مراغه است. 
 
 به گفته وی از ابتدای سال جاری 173 پرونده احتکار در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل شده که از این تعداد 170 پرونده مختومه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما