شناسهٔ خبر: 30010100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در ساری

مراسم اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی «ققنوس» در مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در ساری برگزار شد به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، مراسم اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی «ققنوس» امروز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

«محمود یوسفی» دبیر سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس از حضور 23 استان کشور در این جشنواره خبر داد و با اشاره به ارسال 17 هزار اثر به دبیرخانه‌های استانی این جشنواره اظهار داشت: به‌ طور میانگین هر استان 739 اثر را برای این رقابت هنری ارسال کرده است.

وی از راهیابی 250 اثر در داوری اولیه به مرحله‌ نهایی خبر داد و گفت: داوری اولیه در استان‌ها در دو ماه اخیر صورت گرفت و نهایتا 64 اثر از 18 استان به عنوان آثار برتر جشنواره امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر جشنواره هنری دانشجویی ققنوس افزود: استان لرستان با هفت برگزیده، استان البرز با 6 برگزیده و استان‌های اردبیل و ایلام با پنج برگزیده رتبه‌های اول تا سوم جشنواره را در بخش برگزیده‌ها به خود اختصاص دادند.

«هوشنگ جاوید» نماینده هیأت داوران سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس نیز هنر متعهد را زیبا و نظم دهنده به زیبایی‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تخریب جامعه در مرام هنر متعهد نیست و در پیشرفت جامعه تأثیر چشمگیری دارد، گفت: آنچه در هنر رقم می خورد تافته‌ای است که در نظام زندگی انسان قرار دارد و هنر متعهد هرگز نمی‌تواند جامعه گریز باشد.

جاوید هنر متعهد را موجب پویایی جامعه و بالندگی انسان ها دانست و متذکر شد: خوب است که هنر و تعهد را با هم به فرزندانمان بیاموزیم و امید است برگزاری این جشنواره در راستای ترویج آرمان‌های انقلاب گام های موثری برداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما