شناسهٔ خبر: 30009105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تظاهرات علیه سیاست های دولت «حریری» در لبنان

هزاران نفر در لبنان در اعتراض به سیاست های دولت لبنان و وضعیت بد اقتصادی در این کشور تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی استار»،هزاران نفر در لبنان،امروز (یکشنبه 25 آذر) در اعتراض به سیاست های دولت لبنان و وضعیت بد اقتصادی در این کشور تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان از «حمرا» تا میدان «ریاض الصلح» لبنان راهپیمایی کردند.

معترضانی که قبل از رهسپار شدن به سوی میدان ««ریاض الصلح» در نزدیکی بانک مرکزی تجمع کرده بودند،پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که شعارهایی در زمینه محکوم کردن سیاست های اقتصادی و فساد در کشور روی آنها نوشته شده بود.

این اعتراض ها در حالی است که لبنان هنوز هم در بحران ناشی از عدم تشکیل دولت جدید در کشور قرار دارد و کشور همچنان زیر نظر «سعد حریری» ،نخست وزیر این کشور اداره می شود.

«سعد حریری» پس از گذشت شش ماه هنوز موفق به انجام ماموریت خود برای تشکیل کابینه لبنان نشده است.

فرآیند تشکیل کابینه لبنان که اکنون وارد هفتمین ماه خود شده در حقیقت به بن بست رسیده است.

نمایندگان سنی که از حمایت حزب الله برخوردار هستند خواستار حضور در کابینه شده اند در حالی که ،نخست وزیر لبنان با این درخواست مخالفت کرده است.

هفته گذشته «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان به وضعیت بد اقتصادی در کشور اذعان کرد اما تاکید کرد که با وجود وضعیت بد اقتصادی با زهم می توان کشور را نجات داد.

حریری رهبر جریان المستقبل و یکی از رهبران ائتلاف ۱۴ مارس است.او از نوامبر ۲۰۱۶ برای بار دوم به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب شد.

حریری از منتقدان جنبش حزب الله و ایران است. او سال گذشته با انتقاد از سیاست های حزب الله و ایران در منطقه استعفای خود را از نخست وزیری در عربستان سعودی اعلام کرد.

حریری حدود دو هفته در عربستان ماند. تأخیر حریری در بازگشت به لبنان انتقادهای بسیاری را متوجه عربستان سعودی کرد تا جایی که میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان، عربستان را متهم کرد که حریری را به گروگان گرفته‌است.

 حریری سرانجام  ۱۸ روز پس از اعلام استعفای خود به لبنان بازگشت اما مشکلاتی که در لبنان تحت رهبری او وجود دارد کماکان پابرجاست.

نظر شما