شناسهٔ خبر: 30008503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پرونده ویژه شبستان برای کانال پولی و مالی اروپا(SPV) / ۳

ساز و کار بانکی آزمونی جدی برای اروپاست

هانی زاده با اشاره به جدایی مسیر اروپا از آمریکا با اجرای SPV، گفت: این مساله آزمونی جدی برای اروپا محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر ساز و کار ویژه مالی و بانکی بر اقتصاد ایران گفت: اتحادیه اروپا پس از انقلاب اسلامی سیاست روشنی در مورد ایران از خود نشان نداده اما تلاش های اتحادیه برای رسیدن به ساز و کار مالی و بانکی در تبادل تجاری با ایران کمی این کشورها را از آن سیاست قبلی دور کرده است.


کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این نکته که اروپا در ایجاد این کانال مالی بین بانک های خود و ایران در یک آزمون واقعی قرار گرفته است، افزود: اگر این اتحادیه از خود حسن نیت نشان دهد و به ساز و کار مثبتی دست یافته و به آن هم پایبند باشد دورنمای مثبتی برای روابط خود با ایران تصویر می کند.



هانی زاده همچنین به همراهی اروپا با آمریکا در دخالت در مسائل موشکی و دفاعی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ممکن است کشورهای اتحادیه این مسائل را به بهانه ای برای عدم اجرای این ساز و کار قرار دهند و با بهانه جویی از نهایی کردن این کانال سرباز بزنند.



وی خاطر نشان کرد: باید منتظر ماند و دید که آیا اروپا در سال ۲۰۱۹ مسیر خود در برابر ایران را از واشنگتن جدا می کند یا در همان مسیر قبل گام بر می دارد؟/

 

 

 

نظر شما