شناسهٔ خبر: 30008420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تراکتور، خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم‌فصل نخست لیگ برتر

نیم‌فصل نخست لیگ برتر، روز گذشته با صدرنشینی سپاهان به پایان رسید و تراکتورسازی و ماشین‌سازی در پایان نیم‌فصل نخست، در رده‌های چهارم و سیزدهم قرار

صاحب‌خبر -
نیم‌فصل نخست لیگ برتر، روز گذشته با صدرنشینی سپاهان به پایان رسید و تراکتورسازی و ماشین‌سازی در پایان نیم‌فصل نخست، در رده‌های چهارم و سیزدهم قرار گرفتند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در ۱۵ هفته‌ای که از لیگ هجدهم گذشت، ۱۲۰ بازی برگزار شد و ۲۴۰ گل به ثمر رسید که میانگین گلزنی در لیگ هجدهم را به ۲ گل در هر بازی رساند.
 
تراکتورسازی در 15 بازی نخست، با کسب هفت پیروزی، پنج تساوی و سه باخت، با 26 امتیاز، پس از سه تیم سپاهان، پدیده و پرسپولیس 31 امتیازی، در رده چهارم قرار گرفت.
 
این تیم تبریزی، با 23 گل زده و 14 گل خورده، تفاضل گل نسبتاً خوبی را دارد.
 
اما ماشین‌سازی که ابتدای فصل را در پایین جدول سپری کرد، تنها موفق به کسب یک پیروزی در لیگ هجدهم شده و با 11 تساوی و سه باخت، بیشترین آمار کسب تساوی را در بین تیم‌های حاضر دارد.
 
ماشین‌سازان با 12 گل زده و 14 گل خورده و کسب 14 امتیاز، در جایگاه سیزدهم جدول قرار گرفته‌اند و باید در نیم‌فصل دوم، به فکر فرار از پایین جدول باشند.
 
یکی از آمار جالب توجه نیم‌فصل نخست مسابقات، تعداد کارت‌های زرد و قرمز این فصل بود که در این بین، تراکتورسازی با صفر کارت قرمز و دریافت تنها ۱۴ کارت زرد، خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل لقب گرفت.
 
تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن ۲۸ گل، صاحب برترین خط حمله شد و نفت مسجد سلیمان با ۸ گل زده بدترین خط حمله را در اختیار گرفت.
 
در فاز دفاعی نیز سرخابی‌های پایتخت با دریافت ۶ گل به طور مشترک لقب بهترین خط دفاع را کسب کردند و سپیدرود رشت با ۲۶ گل خورده بدترین خط دفاعی را میان ۱۶ تیم لیگ برتری داشت.
 
همچنین استقلال با ۱۰ کلین‌شیت بهترین آمار را ثبت کرد و مهدی رحمتی از استقلال با ۹ کلین شیت، بهترین دروازه‌بان از این حیث بود. سیدحسین حسینی هم دیگر کلین‌شیت آبی‌ها را در دیدار با سپیدرود رشت رقم زد.
 
پرسپولیس با ۶ برد و ۲ مساوی بهترین آمار را در بازی‌های خانگی داشت و صدرنشین بازی‌های خانگی در پایان نیم‌فصل شد (دیدار استقلال و پرسپولیس که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی خاتمه یافت، به دلیل میزبان بودن استقلال در این آمار محاسبه نشد). شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان نیز با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی‌های خارج از خانه قرار گرفتند.
 
استنلی کی‌روش با ۹ گل زده و آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتورسازی با ۸ گل زده، بهترین گلزنان لیگ هجدهم هستند و علی علیپور با ۷ گل بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ برتر است.
 
عزت‌الله پورقاز با ۳ گل زده، گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت و شجاع خلیل‌زاده و محمد ایران‌پوریان با ۲ گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین تعداد گل‌های زیاد سپاهان را این فصل باعث شده این تیم گلزن‌ها و گل‌سازهای متنوعی داشته باشد. در لیگ هجدهم ۱۰ بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و ۱۱ بازیکن در ساختن گل‌های این تیم سهیم بوده‌اند.
 
فولاد خوزستان با ۴ کارت قرمز و ۳۲ کارت زرد خشن‌ترین تیم نیم‌فصل لیگ برتر است. پس از آن، ذوب‌آهن با ۴ کارت قرمز و ۳۰ کارت زرد در رده بعدی قرار دارد و استقلال خوزستان با ۳ کارت قرمز و ۳۷ کارت زرد سومین تیم خشن لیگ هجدهم است. تراکتورسازی نیز تنها تیم این فصل است که کارت قرمز نگرفته و با تنها ۱۴ کارت زرد، خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل لیگ برتر است.
 
خلاصه آمار به این شرح است:
 
مجموع گل زده: ۲۴۰ گل
 
بهترین خط حمله: سپاهان با ۲۸ گل
 
بدترین خط حمله: نفت مسجد سلیمان با ۸ گل
 
بهترین خط دفاع: استقلال و پرسپولیس با ۶ گل خورده
 
بدترین خط دفاعی: سپیدرود رشت با ۲۶ گل خورده
 
بهترین کلین شیت: استقلال با ۱۰ کلین‌شیت
 
بهترین دروازه‌بان: مهدی رحمتی با ۹ کلین شیت
 
بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی: پرسپولیس با ۶ برد و ۲ مساوی
 
بهترین عملکرد در بازی‌های خارج خانه: سپاهان با ۴ پیروزی و ۳ تساوی
 
آقای گل نیم فصل: استنلی کی‌روش با ۹ گل زده
 
گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل: عزت‌الله پورقاز با ۳ گل زده
 
خشن‌ترین تیم نیم‌فصل: فولاد خوزستان با ۴ کارت قرمز و ۳۲ کارت زرد
 
خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل: تراکتورسازی بدون کارت قرمز و ۱۴ کارت زرد Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما