شناسهٔ خبر: 30008391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌‍آباد از برگزاری هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف آباد  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد  با بیان اینكه حمایت از ایده‌ها و نوآوری‌های مخترعان و مبتكران به عنوان اولویت راهبردی در دانشگاه آزاداسلامی مطرح است، اظهار کرد: توجه به این راهبرد مهم و اساسی می‌تواند تحولات خوبی را در زمینه كاربردی نمودن دانش و پژوهش دردانشگاه رقم بزند.

امیررضا نقش افزود: لازمه اتصال محكم اضلاع مثلث علم، فناوری و اقتصاد، تبدیل دیدگاه مصرف‌كنندگی علم بر قدرت تولید‌كنندگی علم است كه دانشگاه‌ها باید با گره‌زدن تحقیقات و پژوهش‌های خود به مسائل و نیازهای روز جامعه و صنعت به حاكمیت این رویكرد در محیط دانشگاهی كمك کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان اصفهان در تشریح اهداف، محورها و برنامه‌های این جشنواره كشوری گفت: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران با ۱۴محور علمی شامل؛ پزشكی، علوم‌ دارویی، شیمی، فیزیك و هسته‌ای، نفت، گاز و پتروشیمی، مواد و متالوژی، پلیمر، صنایع‌غذایی، برق، مكانیك و هوافضا، كشاورزی و منابع‌ طبیعی، عمران، كامپیوتر و فناوری اطلاعات، نساجی و معماری برگزار می‌شود و شركت در این جشنواره برای همه دانشجویان، صنعتگران و دانش‌آموزانی كه اختراع ثبت شده دارند، مجاز است.

نقش‌ افزود: یكی از مزایای این جشنواره دعوت از مدیران صنایع مختلف و شركت‌های دانش‌بنیان موفق برای شركت در جشنواره است تا از این طریق امكان ارتباط مستقیم مخترعان و صاحبان صنایع و شركت‌ها فراهم شود تا مخترعان بتوانند زمینه تجاری‌سازی اختراعات خود را فراهم کنند.

وی  با اشاره به بخش‌های جنبی این جشنواره بیان کرد: نمایشگاه محصولات و ایده‌ها، سخنرانی‌ها و كارگاه‌های آموزشی مختلفی از قبیل آشنایی با مالكیت‌ فكری، ثبت اختراع داخلی و خارجی، جستجو و تحلیل پتنت، تجاری‌سازی و بازاریابی پتنت و فناوری، طرح كسب و كار و ایجاد شركت دانش‌بنیان و اعتبار‌سنجی ایده‌ها و اختراعات برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یادآور شد: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاداسلامی از تاریخ ۱۴تا ۱۶اسفند سال جاری در واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود و مهلت ارسال اختراعات به دبیرخانه جشنواره برای داوری تا اول بهمن سال جاری است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت این جشنواره ifi۲۰۱۹.iaun.ac.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام /س

جشنواره مخترعین در نجف آباد

نظر شما