شناسهٔ خبر: 30008201 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه قضایی البرز از تعطیلی دهها واحد تولیدی جلوگیری کرد

کرج-ایرنا-رئیس کل دادگستری البرز گفت: اقدامات دستگاه قضایی در استان به گونه ای بوده که از تعطیلی ده ها واحد تولیدی و صنعتی در البرز جلوگیری و تاکنون پنج هزار شغل در این استان پایدار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه در کمیته حمایت قضایی صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان موظف به حمایت از واحدهای تولیدی است و از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از این واحدها که به تولید و سرمایه گذاری مشغول هستند، استفاده می کند.
وی ادامه داد: به دستگاه قضایی در تمامی شهرستان های استان ابلاغ شده که اقدامات قانونی باید به نحوی نباشد که واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و یا وقفه ای در کار آنها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم افزود: مسوولان در چنین شرایطی باید اقدامات و دلایل شرایط سخت را با مردم در میان بگذارند.
وی اضافه کرد: شرایط کنونی برای اقشار متوسط و پائین بسیار سخت تر و افزایش قیمت ها به خصوص در کالاهای اساسی شرایط زندگی را طاقت فرسا کرده است.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کارگران ما با حداقل حقوق زندگی می کنند، اظهار داشت: چرا وقتی به قشر کارگر می رسیم، برای یک میلیون ریال افزایش حقوق آنها عنوان می کنند، که این کار سبب توقف تولید می شود.
وی افزود: دولت باید فکری برای این قشر بکند و این یک اشکال اساسی است.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می کند اما انتظار ما از این واحد ها نیز این است که حمایت از کارگران را به صورت جدی در برنامه های خود قرار دهند.
وی در ادامه به موضوع رعایت شعاع 120 کیلومتری برای فعالیت شهرک صنعتی اشتهارد در محدوده شهری اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در کنار سایر مسئولان استانی این موضوع را که می تواند وقفه ای در روند تولید در استان ایجاد کند، پیگیری می کند.
7414/6993

نظر شما