شناسهٔ خبر: 30008010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واگذاری متروی خط پرند به وزارت راه در دستور کار نیست

R1491/P1014142/S2,25/CT12

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود، گفت: متأسفانه به‌دلیل عدم تخصیص کافی و به‌موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز ۳ اندکی به‌کندی پیش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با بیان اینکه خط متروی تهران پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر پرند متصل می‌کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام(ره) به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به‌طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل‌گذاری شده است.

امام با تأکید بر اینکه به‌محض تأمین اعتبار عملیات اجرایی فاز 3 به‌سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده 12ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده با مترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اعلام اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود، گفت: متأسفانه به‌دلیل عدم تخصیص کافی و به‌موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز 3 اندکی به‌کندی پیش رفت.

به‌گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه (گروه امور راه و ترابری)، وزارت راه شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید)، استانداری تهران (معاونت امور عمرانی)، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است.

 
وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق‌نامه‌هایی به امضا رسیده است تا به‌موازات تخصیص بودجه به‌صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به‌نیابت از وزارت راه و شهرسازی از محل تغییر کاربری و تهاتر زمین‌های موجود در شهر پرند جهت تأمین مالی بخشی از بودجه تا 150میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

امام بیان داشت: مقدمات و کارهای قانونی مربوط در حال انجام است و به‌زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.

انتهای پیام/*

برچسب‌ها:

نظر شما