شناسهٔ خبر: 30007976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بکار نهمین نمایشگاه کتاب البرز

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه در کرج از رفع مشکل کمبود کاغذ برای ناشران با راه اندازی سامانه رصد واردات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، محمد مهدی احمدی در مراسم آغاز بکار نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز با بیان این مطلب افزود: روند توزیع کاغذ با نرخ تعیین شده بین ناشران از طریق سامانه هوشمند واردات رصد می شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به جلوگیری از قاچاق کاغذ کمک زیادی کرده است افزود: متقاضیان کاغذ می توانند با نام نویسی در سامانه رصد واردات در صورت داشتن شرایط لازم ، کاغذ مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه های این وزارتخانه کمک بیشتر به مولفان و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی است افزود: این وزارتخانه 470میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرهنگی کشور درنظر گرفته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان هم با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه های مختلف باید زمینه دسترسی آسان مردم به کتاب فراهم شود افزود:کتابهای این نمایشگاه با چهل درصد تخفیف به علاقمندان ارائه می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز از ارائه  48 هزار عنوان کتاب با موضوعات پزشکی، کودک، ادبیات و دین دراین نمایشگاه خبرد اد و افزود:

نقد و بررسی کتاب،تئاتر خیابانی با گویش کرجی،رونمایی از کتاب مولفان و شاهنامه خوانی از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب البرز است

نهمین نمایشگاه کتاب البرزدر 130 غرفه و با حضور 300 ناشر به مدت پنج روز در باغ گل های پارک چمران کرج آماده بازدید علاقمندان است.

نظر شما